H/V-magnetisatie op punten en relatie

In een schets, met de H/V die op de geactiveerde punten klikt, kan ik 2 horizontale (of verticale) punten instellen, maar de horizontale relatie wordt niet gemaakt. Ik moet terugkomen en de 2 punten selecteren en om een horizontale relatie vragen. Is er een manier om de relatie te creëren door de punten op te schrijven?

door een constructielijn te tekenen

Aan het eind heb je 2 punten

Het is voldoende om een horizontale/verticale beperking van deze genoemde lijn te creëren

geen betere aan mijn kant sorry

@+ ;-)

2 likes

Goedenavond

Ben het eens met GT22, vooral omdat wanneer je afmetingen in de 3D of in de MEP wilt meten, de bouwlijn het werk veel vereenvoudigt, vooral als je meerdere punten op één lijn hebt.

Er is een truc die niet erg orthodox is, maar werkt.

Wanneer je je stippen tekent, heb je een blauwe stippellijn waarmee je de stippen kunt uitlijnen.

Klik vervolgens met de rechtermuisknop op "de schets volledig beperken". Van daaruit hebben de gaten die zijn uitgelijnd door de blauwe lijnen bijvoorbeeld voor allemaal een enkele zijde in hoogte

Als geen van uw gaten is uitgelijnd, worden alle gaten beoordeeld volgens XY met betrekking tot de oorsprong

Persoonlijk gebruik ik zo min mogelijk steken (misschien een oude gewoonte van de tekentafel :-)      )  omdat het altijd de souk is om te beheren: bovendien is het minder leesbaar in de MEP en is het gemakkelijk om de kansen te vergeten omdat de punten niet duidelijk zichtbaar zijn.

Kijk, ik gaf je een weggerukt voorbeeld

Vriendelijke groeten

cotation_de_points_en_vracs.sldprt
2 likes

Hallo

Voor mij is het niet nodig om terug te gaan en een horizontale relatie op een horizontale lijn te zetten (automatische relatie)

Dat is waar ik naar op zoek ben voor punten

Hoe dan ook, deze schets is gebruikt voor een herhaling pilolated by sketch, dus ik wil er geen lijn in zetten

Hallo

Voor zover ik weet, is het heel goed mogelijk om constructielijnen in een schets te hebben die wordt gebruikt voor een gecontroleerde herhaling, en zelfs normale regels of tekst wat dat betreft. De functie gebruikt alleen de aanwezige punten (in ieder geval in de 2017-versie), zie onderstaande afbeelding.

Vriendelijke groeten

2 likes

@ FCP bedankt voor het bevestigen ;-)

Het was ook mijn manier van denken ;-)

@+ ;-)

Hallo

De lijn is inderdaad een oplossing, hoewel we een entiteit toevoegen die normaal gesproken geen plaats heeft in de wereld. Het zou leuk zijn geweest om de beperking te hebben door de punten te plaatsen!

Jammer

1 like

@ Olivier_D 

Nu is het voldoende om de vraag te sluiten

Het antwoord selecteren waarmee het probleem is opgelost

en klik op Opgelost 

Hierdoor kan het andere lid met hetzelfde probleem 

om de walkthrough net onder de vraag te vinden

@+ ;-)