Hallo
Ik heb een klein probleem met mijn CATIA.
Ik kan geen snee krijgen om door het midden van een gat te gaan. Ik weet dat er een mogelijkheid is dat wanneer je over het gat gaat, het het midden ervan detecteert. In mijn geval werkt het niet, ik denk dat er een tabblad is om uit te vinken, maar ik kan het niet vinden...
Als iemand me kan helpen,
Fijne dag
PS: Gelukkig nieuwjaar voor iedereen gevuld met vreugde en geluk voor u en uw dierbaren
Gabriel
Hallo
Heb je het over een snede of doorsnede in een tekening?
Normaal gesproken wel, het detecteert het midden, maar je moet ernaar zoeken met de aanwijzer (veeg in de buurt van het midden totdat het concentriciteitssymbool aan het einde van de aanwijzer verschijnt).
Een andere oplossing die u naar de cirkel wijst en met de rechtermuisknop klikt, Catia zou u "Concentrisch" moeten bieden
Als het geen gebroken snede is, klik je gewoon op de cirkel en beweeg je de aanwijzer weg Catia verankert automatisch aan het midden en symmetrisch.
Hallo
Ik heb het over de 2 gevallen.
Ik heb het net geprobeerd en ik kende de optie niet door op "Condenseren" te klikken, bedankt voor de tip.
Wanneer ik mijn cursor echter in de buurt van het midden van het gat beweeg, krijg ik op geen enkel moment het concentriciteitssymbool. En ik denk dat het in het geval van een kapotte snee veel praktischer is dat de middelste steek verschijnt...
Alleen al om op de weergave te zijn waarin u de snede maakt, is actief (vak in rood).
Kunt u controleren of u de optie heeft aangevinkt:

Wanneer u de aanwijzer over het hoekpunt van een rand beweegt, is dit in orde

Normaal gesproken is het hetzelfde als in de Sketcher. Het is alsof je de Shift-toets hebt geactiveerd (sneltoets om het snappen tijdelijk uit te schakelen).
Of de Shift-toets nu is geactiveerd of niet, het resultaat is hetzelfde.
Aan de andere kant, als ik niet ver van de cirkel klik, neemt hij daar het midden, maar zonder me het symbool te laten zien
Hallo
Als je begint met het selecteren van de cirkel, klik je eerst, dan neemt deze automatisch het midden in, dit is het normale gedrag.
Aan de andere kant is het niet normaal om geen indicatie aan het einde van de aanwijzer te hebben en zijn er voor zover ik weet geen opties om deze functie uit te schakelen / te activeren ?
Het is te vinden in de schetser en ook met het meetinstrument, de symboliek verandert als we een vlakke u, een niet-vlakke oppervlakte, een cirkel of een spline hebben.
Als u de applicatie niet te veel hebt aangepast, kunt u de instellingen herstellen of als u in onderhoud bent, DS-ondersteuning bellen
Uiteindelijk heb ik de onderhoudsondersteuning gebeld.
Het blijkt dat het direct het midden van het te snijden gat vindt wanneer u eenvoudig op het gat klikt. Ik kreeg een beetje hoofdpijn voor niets om naar te zoeken in de parameters ...
Bedankt voor je hulp