Een notitie vastmaken aan een weergave

Hoi allemaal

Mijn probleem van vandaag is hoe ik een notitie in een tekenweergave kan vastmaken.

Ik moet inderdaad niet hebben opgelet en de teksten op mijn weergave bewegen niet als ik het verplaats.

In de hoop duidelijk te zijn geweest.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

Hallo

1- Of de notitie moet worden verbonden met een lijn van de tekening.

2- Of de notitie moet in de "oranje rechthoek"  worden geplaatst die u rond het uitzicht kunt zien.

1 like

Hoi @samos024

Zie bijgevoegde link

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/t_Notes_Position_Snapping_to_that_of_a_Rectangle.htm

of

Snaplijnen invoegen:

1. Klik op Magneetlijn Tool_magnetic_line_annotations.gif  (werkbalk Annotaties) of Annotaties invoegen > > Magnet Line.  
  2. Klik om het startpunt van de magnetische lijn te plaatsen.
  3. Sleep het andere uiteinde van de magnetische lijn en klik om het eindpunt van de lijn te plaatsen.
  4. Stel in de PropertyManager de opties in.
  5. Klikken. PM_OK.gif

@+

1 like

Het probleem is dat ik niet op de weergave heb geklikt voordat ik mijn notitie invoegde, dus het staat binnen de oranje rechthoek, maar het is niet gekoppeld in termen van positionering.

Bedankt gt22, maar het werkt niet.

Anders is het goed dat ik ze nog een keer doe.

Waarom werkt het niet?

U klikt op uw weergaven en u voegt uw notities in via magnetische lijnen als u uw annotaties wilt stroomlijnen

Overzicht van annotaties

Annotaties omvatten de tekst en symbolen die worden gebruikt om informatie aan de tekening toe te voegen. Ze bevatten vaak pijlen, bijlageregels en tekst.

Annotaties gedragen zich als dimensies in alle soorten SolidWorks-documenten. U kunt annotaties toevoegen aan een onderdeel of assemblagedocument en deze vervolgens invoegen in tekeningen met behulp van annotatieweergaven of de  Modelobjecten PropertyManager, of u kunt annotaties maken in de tekening.

Gebruik de ontwerpbibliotheek om een voorbeeld van opgeslagen aantekeningen te bekijken. U kunt ook annotaties slepen en neerzetten van/naar de ontwerpbibliotheek , of met de rechtermuisknop op een annotatie klikken en Toevoegen aan bibliotheek selecteren . DXF-/DWG-bestanden worden ondersteund in deontwerpbibliotheek, maar voorbeelden zijn alleen beschikbaar voor DWG-bestanden.

Zie Documenteigenschappen - Annotaties en gerelateerde pagina's voor informatie over annotatieopties op documentniveau (zoals lettertype ).

U kunt de hulpmiddelen voor aantekeningen selecteren in het menu Invoegen of op de werkbalk Aantekeningen.

Uitlijningshulpmiddelen  worden gebruikt om annotaties uit te lijnen.

U kunt de pijlstijl op annotaties wijzigen door met de rechtermuisknop op de pijl te klikken om het stijlenmenu te openen.

U kunt de kleur van annotaties en afmetingen wijzigen in Systeemopties - Kleuren.

Wanneer u een annotatie selecteert, wordt de geometrie waaraan de annotatie is gekoppeld, gemarkeerd. U kunt annotaties selecteren door op een willekeurig deel van de annotatie te klikken, zoals verbindingslijnen, tekst, getuigenlijnen, maatlijnen en pijlen.

Voor sommige annotaties is het mogelijk om meerdere annotaties te maken zonder het dialoogvenster of de PropertyManager te sluiten.

U kunt annotaties verbergen en vervolgens weer weergeven. Voor tekeningen, zie Annotaties verbergen/weergeven . Voor onderdelen en samenstellingen klikt u opWeergaveAlle annotaties om de weergave in/uit te schakelen.

@+ ;-D

1 like

In feite heb ik een grote fout gemaakt: ik heb de aantekeningen van een andere weergave gemaakt die ik via een alt+klik heb gekopieerd, dus de notities waren gerelateerd aan de andere weergave.

Sorry, nogmaals bedankt aan iedereen.

geen probleem, als uw probleem is opgelost, zet het dan in oplossing en

U heeft het recht om de inhoud te beoordelen als u deze duidelijk en nauwkeurig vindt

@+ ;-D