Automatisch een plug of moer toevoegen in een assemblage met een mechanisch gelast onderdeel

Hallo allemaal

Ik heb een korte vraag voor de gemeenschap.
Ik heb een boekenkast met kurken, noten etc... die ik eenvoudig en gemakkelijk zou willen toevoegen in een montage.
Ik maak bijvoorbeeld een onderdeel in een mechanisch gelaste vierkante buis die ik aan een assemblage toevoeg.
In deze assemblage zou ik doppen of moeren willen schuiven zodat het zichzelf automatisch positioneert.

Ik zat te denken aan de functie " constraint reference", maar ik zie niet in hoe ik dat zou kunnen doen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp en ik wens u een fijne dag

1 like

Hallo;

Hier volgen enkele zelfstudies voor verwijzingen naar beperkingen:
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/c_example_mate_reference_multiple_entities.htm
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/t_capturing_mate_references.htm

Extra tip: met de knop " ALT " kunt u een spanning tijdens de installatie van het onderdeel omkeren...

Vriendelijke groeten.

1 like

Bedankt voor je antwoord, maar het helpt me niet.

Ik heb al beperkingsverwijzingen in mijn bibliotheek gebruikt om standaardonderdelen in elkaar te zetten. Het werkt perfect.

Maar ik besteed veel tijd aan het plaatsen van moeren of pluggen in mechanisch gelaste constructies en ik had graag een oplossing gevonden om tijd te besparen.

Kortom, ik maak een mechanische buis en ik had graag de uiteinden snel willen aansluiten met mijn bibliotheekcomponenten om te voorkomen dat ik elke keer 3 beperkingen per stekker opleg

Inderdaad, voor automatische beperkingen met meerdere referentievlakken werkt het niet (er wordt slechts met één van de vlakken rekening gehouden, de 1e in volgorde)
De enige effectieve stressreferenties naar mijn mening zijn wanneer je een cirkelvormige rand selecteert (cirkelvormige rand wordt in ref op een cirkel en op één vlak tegelijk geplaatst.
Anders eindigen voor mij de andere pogingen, eindigen we in systematische mislukkingen.

Voorstel 1, kijk naar magnetische beperkingen als het haalbaar is (niet getest).
Voorbeeld video:

Voorstel 2 beperk 1 stuk en kopieer met de beperkingen:
image

1 like

Hoe zit het met de oordopjes?
Bit-ondersteuning - 2022 - SOLIDWORKS Help

1 like

Werkt niet voor moeren en plastic tips zoals gevraagd, @Silver_Surfer , alleen voor een stuk plaatwerk.

Ik verbind plastic onderdelen in aluminium :wink: buizen, dus mijn structuur is met de mechanisch gelaste functie die ik aanpas om moeren of plastic doppen te plaatsen

Hallo

Constraint-verwijzingen kunnen werken, maar je moet in de buurt komen van isostatisme als je wilt dat het goed werkt.

Mijn advies is om het legplan in ref 1 te hebben, een rand in ref 2 en een punt in ref 3.

Anders is het leuk om, zodra de eerste tip is geplaatst (met de 3 beperkingen zoals hierboven uitgelegd), eventueel de functie ' kopiëren met beperkingen ' te gebruiken: die is erg snel.

Een alternatief voor het spanningsniveau zou kunnen zijn: buiseindvlak, buisas en een vlak/rand voor oriëntatie (met parallellisme bijvoorbeeld). Aarzel niet om de buisas toe te voegen aan uw eindkaponderdelen.

Bedankt, ik ga dit idee testen, maar ik ben bang dat ik de as van het profiel niet heb, aangezien je bij mechanisch lassen het profiel op verschillende punten kunt positioneren ...
Bedankt voor het advies, ik vertel het je volgende week weer

We moeten dus beginnen met het basisidee