Toevoeging van bevestigingsmiddelen in assemblages

Hallo
We stellen onszelf de vraag of we al dan niet schroeven moeten toevoegen aan de assemblages van onze ontwerpen om te helpen bij het montagewerk.
We hebben verschillende angsten: Op kleinere sets is de 3D snel overbelast en gaat de 2D niet meer open (Toolbox SW). We twijfelen daarom aan de mogelijkheid om de schroeven op een complete machine toe te voegen.
Doet iemand het zonder problemen in hun melanges? Is er een manier om de tekeningen niet te overbelasten?
Heel erg bedankt voor je hulp
Justin

Bij ons is het verplicht om de schroeven te ontwerpen (automatische aansturing via 3D en verzoek van de hoge autoriteit)
Geen probleem-> Nee
Dit weegt natuurlijk aanzienlijk op onze machines, extra beperkingen en grafische middelen bij het openen.
Bij zeer grote assemblages, tussen de 50.000 en 100.000 onderdelen, wordt dit soms zelfs problematisch.
Ik vraag me zelfs af of ik een configuratie van elke machine kan maken waarbij alle schroeven verborgen zouden zijn om de grafische bronnen te verlichten. (onmogelijke of te ingewikkelde verwijdering omdat ze in de verschillende subassemblages zijn ingevoegd).

Als bewijs dat dit een probleem kan zijn:

Zelfs op deze kleine assemblage kunnen we zien dat de grafische bronnen (driehoeken) worden gemonopoliseerd door de schroeven.

Aan de andere kant de voordelen:

• schroeven gedefinieerd op het plan (niet naar de wil van de monteur die de machine volgt)
  • Automatische bestelling voor ons (via BOM)
  • Minder risico dat schroefkoppen een kamer raken of niet kunnen worden gemonteerd.
2 likes

Hallo

Het is waar dat wanneer we onze opvattingen zo reƫel mogelijk willen maken, we onze vergaderingen alordi zijn.
Van mijn kant zijn het niet de schroeven of het aantal onderdelen die de opening vertragen of zelfs stevig crashen, maar het geperforeerde plaatwerk op specifieke vormen. Om dit te doen, maak ik een lichte configuratie van het onderdeel om de assemblage voor bepaalde klussen probleemloos te kunnen openen.
Zou het niet mogelijk zijn om een lichte versie van je schroef of andere te hebben die ik kan opladen (zonder schroefdraad, zonder voetafdruk bijvoorbeeld)?
De lichtgewicht versie van sub-assemblage helpt niet of bij complexe montage?

Hallo!

Het is zeker dat de schroeven in grote assemblages niet in de richting van prestaties gaan!
Ondanks alles is het duidelijk dat het enkele typefouten bij de bewerking kan voorkomen.

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om voor mijn grootste subassemblages een "ZONDER SCHROEVEN"-configuratie te maken waarbij de schroeven worden verwijderd.
De oplossing is niet ideaal, maar het helpt.

1 like

Hoe ga je @c_vuillaume te werk voor de configuratie zonder schroeven, uit nieuwsgierigheid?
Al uw schroeven zitten in de hoofdassemblage of verschillende configuraties in de subassemblages?

De lichtere of complexe versies zijn naar mijn mening niet erg nuttig, elke keer dat je een assemblage in deze modi opent, heb je uiteindelijk een onderdeel of een subassemblage om te wijzigen en de tijd die je hebt bespaard bij het openen, verspil je het door het onderdeel of de AS in de bewerkbare modus of in de update van de open assemblage.
Ook al ben ik geen fan, geen keuze voor ons, alles is open in opgelost...

De schroeven zitten in mijn subassemblages, het zou veel te vervelend zijn om het direct aan mijn grote assemblages toe te voegen.

Aan de andere kant vereist het nog steeds een beetje nauwkeurigheid en tijd in die zin dat je de configuraties aan elk niveau van subassemblage moet toevoegen en je configuratie up-to-date moet houden als je daarna wijzigingen hebt. Maar als je er eenmaal aan gewend bent, is het goed gedaan.

Om de procedure te verlichten, nodig ik u uit om u te concentreren op subassemblages met een grote hoeveelheid schroeven. Als je een subset met 2 schroeven hebt die maar Ć©Ć©n keer in je algemene set zit, is het niet per se relevant om er een configuratie voor te maken.

Anders maak ik een map met schroeven die ik verberg of verwijder met de functie in de boom (in grijs) die je kunt annuleren, niet de rest. Het gaat dus vrij snel wanneer je het nodig hebt.

Hoi allemaal
Bij ons zijn schroeven verplicht, maar we gebruiken deze verdomde gereedschapskist niet.
We creƫren onze eigen bibliotheek van bevestigingsmiddelen op type, maat en materiaal, want wat de prestaties drukt, is het aantal configuraties dat moet worden geladen.
Voor H-kopschroeven hebben we bijvoorbeeld verschillende onderdelen voor:
H-M8 verzinkt, H-M8 A4, H-M10 gegalvaniseerd etc (alleen de lengtes zijn configs in deze delen)
wat de reconstructietijd sterk beperkt.
Daarnaast hebben we onlangs onderdelen geprobeerd die schroeven + ringen + moer in dezelfde kamer samenbrengen (in multi-body-modus)
Dit geeft het einde hetzelfde aantal lichamen, maar niet hetzelfde aantal componenten.
Voorbeeld:
Een assemblage met 200 bouten levert ons normaal gesproken 200 schroeven + 400 ringen + 200 moeren op. Dat zijn 800 componenten vergeleken met 200 met deze nieuwe techniek.
Bouten worden weergegeven in hun realiteit, maar de prestaties zijn geoptimaliseerd.

1 like

@nlebatteux heb ik ook een schroefmap met automatische aanmaak via macro.
Maar het probleem, wat @c_vuillaume betreft, zijn de vrij talrijke subassemblages waarin de schroeven aanwezig zijn (zeer weinig schroeven in de hoofdassemblage van een machine).
En het maken van de configuratie zonder schroeven wordt langer dan de tijd die ik dan win bij het openen., dus niet geldig voor mij. (Ik had zelfs een macro gemaakt om het automatisch te doen, maar het was te complex en te lang om te doen voor de bespaarde tijd)
Vandaar de tests die ik in een configuratie moet doen door de schroeven te verbergen in plaats van ze te verwijderen, omdat het door te verbergen niet doorgaat naar de subassemblages (maar nog steeds de grafische bronnen spaart)-> Te testen op een grote assemblage

Hallo, we werken ook in persoonlijke bouten.
Zit je in de 2024-versie?

Hallo, geef zoveel mogelijk de voorkeur aan de herhaling van componenten, het maakt de bestanden een beetje lichter :wink:

1 like

Bedankt allemaal voor de antwoorden, het is interessant.
Als ik het samenvat, is er geen echt haalbare manier om de schroeven aan de assemblages toe te voegen zonder de machines te veel te verzwaren, maar enkele manieren om de schade te beperken: Maak je eigen bibliotheek met lengteconfiguraties, montageconfiguraties met/zonder de schroeven, gebruik herhalingen.
Ik ga wat dieper graven in termen van solidworks-configuratie, omdat ik denk dat als ik probeer de assemblage van 50k onderdelen van sbadenis te openen, de pc volgend jaar nog steeds zal draaien als deze niet crasht.

1 like

Hallo

Het is duidelijk de moeite waard om de volumes schroeven zoveel mogelijk te vereenvoudigen. Als je het aantal driehoeken van nylstopnoten ziet, zeg je tegen jezelf dat het het verdient om er wat tijd aan te besteden (vooral als je het overal in je assemblages plaatst).
Pas ook op voor de schroeven die van internet worden geĆÆmporteerd: als de leverancier er per ongeluk zijn logo op heeft gegraveerd, krijgt u te maken met ernstige prestatieproblemen.

1 like

Er is ook de mogelijkheid om met de weergavetoestanden te spelen (maar dan zie je de schroeven niet meer, zelfs niet als ze in de nomenclatuur voorkomen).

nee, we zijn onder 2023 SP4