Component toevoegen aan een selectieset (Selectie opslaan)

Hoi allemaal 

Het antwoord op mijn vraag ligt misschien voor de hand, maar ik kan het echt niet vinden: 

Wanneer je een selectieset opslaat (in mijn geval in een assembly) wordt er een "selection set (1)" map aangemaakt in de creatieboom.

Is het mogelijk om deze lijst met andere componenten te verhogen via een dialoogvenster, slepen en neerzetten, enz...??

Van mijn kant heb ik nog geen enkele manier gevonden.

Een trucje dat ik vandaag de dag gebruik, maar toch pijnlijk om te gebruiken wanneer een editie van deze lijst voldoende zou zijn:

Ik klik op mijn selectie in de aanmaakboom en ctrl+Klik op de component om toe te voegen :

Klik met de rechtermuisknop > selectie opslaan

De Vouloue-selectie wordt gemaakt, het enige dat overblijft is om de vorige te verwijderen.

Zoals je ziet is het nog steeds een beetje een rommeltje en als je het 30 keer achter elkaar moet doen kan het pijnlijk worden.

Hallo

Door te slepen en neer te zetten vanuit de bouwboom of het 3D-venster werkt het niet?

Edit: we zien de afbeeldingen niet al te veel, als het mogelijk is om ze op de pc te zetten.

1 like

Hallo

PL terecht; Als u met de linkermuisknop op het onderdeel in de maakboom klikt en het terug in de map plaatst, zou het moeten werken.

1 like

Dat is natuurlijk waar ik in eerste instantie aan dacht, maar nee, het werkt niet.

Kan niet vegen over de map.

En geen van beide is proberen onder een onderdeel te schuiven.

1.jpg

Hallo

Ik bevestig, slepen en neerzetten werkt niet. Trouwens, de help vermeldt het bewerken van de selecties helemaal niet :http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/c_selection_sets.htm?id=4e8e0a4ea9e54e77addf3446f704f1b8#Pg0&ProductType=&ProductName=

Tijdens mijn laatste training over SW15 werd bevestigd dat deze functies op dit moment niet bestonden, het lijkt mij een nieuw 2015, nog niet compleet.

1 like

Hallo

Helaas staat deze nieuwe functie van SW2016 u niet toe om extra onderdelen toe te voegen, de enige oplossing is degene die u hebt beschreven, laten we hopen dat deze in de goede richting zal evolueren.

@+

1 like

Ik was erg blij om de nieuwe functie te ontdekken tijdens de training van 2015+2016^^

Wordt vervolgd...  

Dank u allen

3 likes

Nieuw in 2015 @Coyote, 2015. ;-)

1 like