Hallo Wanneer ik mijn DXF's voor platte delen exporteer met plaatbewerking, kan ik de dikte niet toevoegen in de gemaakte bestandsnaam. Ik ben erin geslaagd om de naam van mijn gelaste onderdeel, het materiaal en de hoeveelheid te integreren, alles wat ik nodig heb is de dikte. De variabele bestaat, maar is niet te vinden in de verschillende eigenschappenlijsten die toegankelijk zijn op het tabblad bestandsnaam. Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Het is geen ' wonder ', maar een hels karwei gezien de complexiteit van de gebruikte macro's. U hoeft alleen maar de macro te gebruiken om te zien hoe rijk deze is (er zijn veel opties beschikbaar waarmee u bestandsexports kunt beheren zoals de gebruiker dat wil).
Bedankt voor de antwoorden. Helaas komt de macro niet precies overeen met de behoefte, en bovendien moet ik hem daarachter inzetten met mijn collega's van de BE. Ter info, Visiativ laat me weten dat deze waarde niet toegankelijk is om in de bestandsnaam te zetten en dat er een verzoek is gedaan om dit in een toekomstige update te kunnen doen.
@sbadenis Ik heb inderdaad de lijst met gelaste onderdelen, waaraan ik slimme eigenschappen heb toegevoegd om verwijzingen naar elk item gelaste onderdelen voor mijn nomenclaturen te plaatsen. De eigenschap Dikte van Plaatwerk is goed aanwezig.
Dus @Maclane, deze waarde bestaat al, heeft het dan zin om deze macro te maken? (Nou, ik heb nog nooit macro gedaan, maar dat is een ander onderwerp! ) Wat ik uiteindelijk mis, is de mogelijkheid om naar de waarde te zoeken als ik bezig ben met de naamgeving van mijn bestand in SMManufacturing. Nee?
Hallo; Als de variabele bestaat, is het duidelijk dat de macro niet de overhand heeft. Aan de andere kant, als de eigenschap niet zichtbaar is in de vervolgkeuzemenu's, is deze waarschijnlijk alleen gekoppeld aan de configuratie. Kijk in uw Smartproperties of u deze dikte-eigenschap op documentniveau doorgeeft
Hallo @sbadenis Ik heb hetzelfde als het scherm dat je in je bericht hebt gezet. Ik zit in versie 2025 SP2.1 voor Mycadtools en 2024 sp5 voor SW.
@Maclane inderdaad de eigenschap bestaat, wetende dat hij de aangegeven IN de gemaakte dxf kent. Aan de andere kant is het gekoppeld aan een plaatwerk lichaam, en niet aan een configuratie, omdat je plaatwerk lichamen van verschillende dikte in een onderdeel en dus ook in een configuratie kunt hebben. Aangepaste eigenschappen zijn gekoppeld aan de share, niet aan een body. De goede info, hij weet ook de gevonden in een lijst van onderdelen gelast tijdens de tekening bijvoorbeeld, dus ik probeerde om de aaneengeschakelde van het pand te vinden ("$PRPSHEET$: " ... ") maar tevergeefs.
Ik denk dat ik tevreden zal zijn met het feit dat de informatie in de DXF is geschreven, ik vond het intuïtiever om het in de bestandsnaam te hebben, en ook toegankelijk voor iedereen, ik denk vooral aan aankopen.
In werkelijkheid teken ik niet vaak plaatwerk, maar voor de paar dozen die we ontwerpen, is het inderdaad best leuk om alles in één deel te doen (over het algemeen hebben we ook geen plezier met 50 verschillende diktes, maar op mechanisch gelast plaatwerk is het niet per se dom.
=> Verschillende diktes voor plaatwerkcomponenten die door configuratie worden beheerd, impliceren configuraties die zowel genest (gevouwen+uitgevouwen) als onafhankelijk zijn met verschillende diktes. voorbeeld: Een EP2mm plaat met een " gevouwen " configuratie en een " ongevouwen " afgeleide configuratie Hetzelfde plaatwerk in een dikte van 3 mm heeft ook een " gevouwen " configuratie en een " uitgevouwen " configuratie Ect... Elk van deze configuraties omvat een update van de lijst met gelaste onderdelen. (wat waarschijnlijk een deel van je hernoemingsproblemen verklaart...). … Deze hoeveelheden informatie, soms tegenstrijdig, zijn in het verleden verkeerd beheerd door Solidworks (oudere versies). Vooral vóór de automatische update van de lijst met gelaste onderdelen. …
@Maclane geen configuratie, alleen met multibody als ik het goed begreep. Vandaar de verschillende diktes voor hetzelfde onderdeel (geen config), aan de andere kant een gelaste constructie body = één dikte. Voor ons geen probleem, want een plaatwerk = een onderdeel = een ref. (interne keuze) Multibody is bij ons verboden (bijna automatisch tekenen, uitgevouwen en dxf ook via macro)
Het is mogelijk om een ongevouwen configuratie (in afgeleide configuratie) voor elk lichaam te beheren. Door deze configs op de MEP aan te roepen (eventueel op meerdere vellen) kunnen we iets compleets hebben.
Het enige echt slechte zal de oriëntaties van de verschillende uitgevouwen (SW beheert) → je zult uiteindelijk de weergaven moeten heroriënteren (of zelfs benoemde weergaven moeten maken als je in echt 3D bent op het niveau van de oriëntaties van de verschillende vellen).
Ik begrijp dat dit niet ideaal is in het geval van een gelast plaatwerkmechanisme dat te complex is (de creatieboom zal al snel onhandelbaar zijn als je 20 of 50 plaatwerkcarrosserieën in hetzelfde onderdelenbestand hebt).
Op mijn voorbeeld waren er slechts 2 plaatmetalen carrosserieën.