Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een ander gewicht dan door het materiaal aan een lichaam toe te kennen.
Omdat ik graag onderdelen wil maken die ik in andere onderdelen zou kunnen invoegen en welk gewicht ik wil, want als we een gewicht toekennen via de massa-eigenschap, verliest het het wanneer we het in een onderdeel plaatsen.
U kunt de massa-eigenschappen van uw onderdeel of een lichaam vervangen: http://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_ASSIGNMASSPROP_TEXT_DLG.htm?id=94418af9919e45df9979ba71badcf8da#Pg0
Hiermee kun je zelf de massa invoeren, de positie van het zwaartepunt...
Als de vraag is of het mogelijk was om verschillende materialen toe te wijzen aan de verschillende lichamen van een onderdeel, is het antwoord ja. U kunt het materiaal dus toewijzen zodra de lichamen in het onderdeel zijn geplaatst.
Wanneer ik de eigenschappen van mijn onderdeel vervang om de massa te veranderen, wanneer ik het in een ander onderdeel plaats (en niet in een assemblage), heeft het niet het gewicht dat ik eraan heb toegekend.
En ik kan de massa van een lichaam in mijn huis niet vervangen dat grijs is geworden, vertel me of het hetzelfde is in jou ?
En ik wil niet voor elk stuk een materiaal maken, want ik heb er veel.
Het is normaal dat het grijs wordt weergegeven. Je kunt de originele bibliotheek niet wijzigen en dat is prima. Stel je anders de puinhoop voor. Aan de andere kant is het heel goed mogelijk om een materiaal toe te voegen door simpelweg te kopiëren / plakken. U kopieert een materiaal in de buurt uit de bibliotheek en plakt het onderaan in een categorie Aangepaste onderwerpen. En dan doe je met hem wat je wilt.