Voeg een van de halve bollen toe aan een niet-vlakke ondergrond

Hallo, ik ben op zoek naar het toevoegen van materie (in dit geval halve bollen) op een niet-plat oppervlak. Ik heb op internet geen methode kunnen vinden en daarom wend ik me tot u om te proberen een oplossing te vinden. Ik heb al geprobeerd bollen (of halve bollen) op het oppervlak te projecteren en dan een omwenteling te kunnen maken, maar de resultaten werkten niet, want als ik een herhaling wil doen, blijven de bollen allemaal in hetzelfde vlak en zijn ze dus niet meer in contact met mijn oppervlak. Ik heb ook geprobeerd mijn halve bol met het oppervlak in elkaar te zetten, maar ook hier werkte het resultaat niet. Ik zal een voorbeeld bijvoegen zodra het me is gelukt om het te maken.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo, voor een bol is een eenvoudige aangepaste herhaling voldoende.

U moet de positiepunten van elke bol op het oppervlak hebben gemaakt.

In mijn voorbeeld gebruik ik het snijpunt van de parametrische iso-curve.

Ik maak de eerste bol op een van de punten.

Vervolgens aangepaste herhaling met de eerder gemaakte snijpunten als multiselectie.

3 likes

Hallo, bedankt voor je antwoord, het is me gelukt om het op een oppervlak als het jouwe te doen, maar nu heb ik een ander probleem dat zich voordoet. Ik zou graag een netwerk van punten op gelijke afstanden (met rechthoekige herhaling of iets dergelijks) willen creëren op het niet-vlakke oppervlak, maar het probleem is dat ik alleen mijn uiteindelijke oppervlak tot mijn beschikking heb en geen curve kan maken die de rand volgt om mijn punten te maken.

Ik hoop dat je me nog kunt helpen.

Hallo, kun je een CATIA-bestand = of lager dan CATIA V5-6 R2018 plaatsen, of een afbeelding van je oppervlak.

Normaal gesproken, als je een oppervlakterand hebt, een rand, zou je in staat moeten zijn om de "Extractie" CMD onder GSD te gebruiken om de curve te maken nadat je "herhaling van punten op curve" hebt

2 likes

Hallo, ik voeg een voorbeeld toe dat eruitziet als mijn basisbestand. Mijn probleem is dat ik niet kan weten welke rondingen aan mijn oppervlak grenzen en aan de randen liggen. Als ik ze kan krijgen, moet de rest vrij eenvoudig worden gedaan.

Bij voorbaat dank

deel 5.catpart

Goedenavond 

Zoals eerder gezegd met de extractie optie.

We herstellen de 4 externe curves die kunnen worden gebruikt met de punt-op-curve herhaling.

1 like

Ah, ik begreep net dat het werkt, bedankt voor je hulp :)