Een formule toevoegen aan de dimensie

Hallo

Weet u een manier om een waarde die verband houdt met de waarde van de dimensie toe te voegen aan de dimensietekst in de dimensietekst?

Laat het me uitleggen,

Voor het boren maken we gebruik van aluminium profielen en mallen.

Op de plattegronden voeg ik bij elke boorafmeting tussen haakjes een afmeting toe die overeenkomt met de afmeting die bij het sjabloon moet worden gebruikt.

Dit is gewoon de positie van het gat minus een vaste waarde (5,5 mm in het voorbeeld).

Het probleem is dat als ik mijn boorpositie verander, ik de afmeting tussen haakjes handmatig moet wijzigen.

Dank u voor uw hulp.

capture5.jpg

Hallo

Ja, u moet de SolidWorks-vergelijkingen gebruiken:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_EQUATION_MANAGER.htm

Waar de waarde te koppelen:

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/t_linking_dimension_values.htm

Wijzig gewoon de dimensie, scrol vervolgens door het menu en kies de linkwaarde (door op een dimensie te klikken) of maak een vergelijking.

1 like

in aanvulling op het antwoord van @ Lucas

Heb je deze tutorial al bekeken?

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/outil-de-cotation-dans-les-mises-en-plan

@+ ;-)

2 likes

Ik denk dat dat is + wat hij wil! (zie foto)

Het beste zou volgens mij zijn om een annotatie toe te voegen aan de gewenste kust. Vervolgens om een vergelijking te koppelen, of een persoonlijke eigendom, afhankelijk van uw geval.

Daar ga je!

Ik kijk er naar uit

cote_liee.png

Ja

Als het doel is om 2 verschillende kansen te hebben, maak dan een vergelijking van het type (door bijvoorbeeld de PosHole-waarde te hebben gemaakt):

"PosHole" = "D1@Esquisse1" - 5.5

Waar "D1@Esquisse1"  nom_de_la_cote@nom_de_l schets is 

Maak vervolgens een aangepaste eigenschap die de waarde van PosHole aanneemt (in de 3D, in Bestanden > Eigenschappen).

Haal ten slotte de waarde in de tekening op in een notitie met:

$PRPSHEET:"PosHole"

Werkt het om het in "Quote Text" te plaatsen?

@Bart

Dat is mijn probleem: Maar hoe koppel je de tekst aan de rechterkant aan de waarde van de dimensie...?

Bedankt

Dat is waarom

Het linken van de tekst naar rechts is bij mijn weten niet mogelijk.

Aan de andere kant kun je deze tekst aan de rechterkant vervangen door een "annotatie" die je aan je kant toevoegt (zet de pijl van de annotatie aan de zijkant)

En in deze annotatie zet je je persoonlijke eigendommen.

Kijk naar de bijgevoegde foto om te zien of dat is wat je wilt.

cote_lie.png

Ik denk dat uw dimensie tussen haakjes een profieleinddimensie is (om uw sjablonen te positioneren) en de andere kant, degene die niet tussen haakjes staat) een constructiedimensie is.

Waarom u in uw 3D-model, na het positioneren van uw bewerking, deze "gecontroleerde" afmeting (die overeenkomt met uw afmeting tussen haakjes) niet toevoegt: zie de afmeting in lichtgrijs op de bijgevoegde weergave.

Uw afmeting waarmee u uw bewerking kon positioneren ("piloting" dimensie) kunt u het vakje "markeer de te importeren afmeting op de tekening" uitvinken: zie zwarte afmeting op de bijgevoegde weergave.

Bij het importeren van de afmetingen op uw tekening, heeft u alleen uw afmetingen om uw sjabloon te positioneren.

cote.png

@flegendre :

het kan een oplossing zijn, maar in mijn geval zijn de gaten gepositioneerd ten opzichte van de 3D-schets van mijn chassis en heb ik niet altijd een afmeting in mijn 3D-model en voeg ik die toe aan mijn plan.

Daarnaast zou ik graag beide kanten willen hebben: de positie van het gat en de afmeting van de sjabloon aan het einde van het profiel.

In ieder geval bedankt.

A+

Helaas wordt de tekst van een dimensie door SW niet geïnterpreteerd als de tekst van een annotatie

een $PRPSHEET: "Odds" wordt bijvoorbeeld niet geïnterpreteerd 

En ik zie geen oplossing

5 likes