Afstelling en rotatie gelaste constructies

Hallo

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een halfronde structuur en ik heb een probleem met de positionering van de profielen (rechthoekige doorsnede).

Is er een manier om de bediening te automatiseren, zodat ze zelf de hoek aannemen die het beste past of moet ik ze allemaal een voor een handmatig doen?

Bij voorbaat dank

ajustement.jpg

Hallo

Naar mijn bescheiden mening moet het "met de hand" worden gedaan

En ik denk zelfs dat als het op productie aankomt, het heet gaat worden!!

A+

1 like

Hallo Solex51

Het hangt allemaal af van twee dingen.

1°) Wat is uw definitie van {{automatiseer de manipulatie}}

2°) van uw SW-versie, want als u de 2019 heeft, is er een sterke automatisering. Bekijk deze video die meer zegt dan een lange toespraak.

Zoals @ Hubert aangeeft, is er nog steeds een probleem voor de productie. Het is de identificatie van elk afgesneden uiteinde. Een deel van het probleem kan worden opgelost als u al het lasersnijden doet en als u lasermarkering kunt plannen op het moment van snijden.

@tous
Een ding waar we niet aan denken bij het markeren, is de verduisterde brailletaal. Een paar jaar geleden hadden we voor een assemblage die was gemaakt van veel plaatwerkonderdelen van 5 mm, maar die vrij vergelijkbare vormen hadden, hoewel heel verschillend. Een echte hoofdpijn om je weg te vinden :-[

Omdat de onderdelen allemaal gelijk waren aan of groter waren dan A3, hadden we kleine gaatjes in het plaatwerk gemaakt die codes voorstelden die in braille waren geschreven. Na een paar uur waren de jongens in de werkplaats heel goed bezig met deze codes.

Vriendelijke groeten

2 likes

Voor de productie lijkt buislasersnijden de voor de hand liggende keuze voor dit soort projecten.

Het idee van markeren in braille is erg goed. Momenteel ben ik bezig met het graveren van het onderdeelnummer met een laser.

Ik gebruik Solidworks 2018 SP5. Met automatiseren bedoel ik dat de software de rotatie zelf beheert om de pasvorm te optimaliseren, zoals in het bijgevoegde voorbeeld.

Hartelijk dank

ajustement_1.jpg

Hallo Solex51

Aangezien je al in de 2018 SP5-versie zit, doe je er goed  aan om te upgraden naar de 2019. Aan de andere kant, al is het maar om te doen zoals de laatste bijgevoegde tekening: naar mijn mening weet de V2018 en zelfs 2017 al hoe het moet.

Als u veel van dit soort sneden in uw totale assemblage heeft, dan zal de 2019-versie een echt pluspunt voor u zijn in termen van kortere tijd, voor hetzelfde resultaat of zelfs meer betrouwbaarheid, en ook voor de werkplaats die minder aanpassingen zal hebben, vooral als alles in een laserbuis wordt gesneden (slijpschijf of vijlslagen zijn verborgen kosten die altijd worden onderschat, wat kan tot 12% van de kosten van een subset).

Vriendelijke groeten

En ik zit erg vol met de man die dit allemaal zonder vervorming zal moeten solderen... Aan de andere kant is laserbuis bijna absoluut noodzakelijk op een chassis van dit type.

Hoi sbadenis

Ik denk dat het niet gelast is, maar genest met geschikte mouwen, anders wordt het naast de problemen die je noemt lelijk. ;-)