Pas de schetspositie op het gezicht aan

Hallo, ik maak een standaard voor een cilindrische bluetooth-luidspreker.

Ik gebruikte geprojecteerde rondingen waarmee ik de vorm kon krijgen die ik leuk vond. Alleen kom ik een probleem tegen dat ik niet kan oplossen en dat me in het verleden al heeft geblokkeerd.

Ik weet niet hoe ik mijn schets op een oppervlak moet aanpassen voordat ik mijn veeg doe (het is niet groot genoeg, of het is te groot). 

Op de volgende schermafbeelding wil ik ervoor zorgen dat het lichaam aan de basis van de pijl beter gepositioneerd is (aan de bovenkant van de pijl).

Ik heb geprobeerd een curve te projecteren, maar ik kan er geen sweep mee doen

En er is altijd een kloof 

Bij voorbaat dank

essay1.sldprt

Je moet je geprojecteerde curve omzetten in een 3D-schets

@+

1 like

Bedankt voor je antwoord, maar als ik een 3D-schets maak en mijn geprojecteerde curve converteer. De scanfunctie weigert mijn profiel omdat het een gesloten niet-vlakke 3D-schets is (niet toegestaan)!

@KarmaKat

Ik wil je graag helpen, maar ik begrijp je vraag niet echt

Bovendien, omdat je een versie hebt die hoger is dan de mijne, kan ik je bestand niet openen

Het is je geprojecteerde curve (als deze eenmaal is geprojecteerd)

die je moet omzetten in een 3D-schets

je zegt ook dat de 3D-schets stevig is en dat je daarom niet kunt vegen

nou ja, knip je 3D-schets een beetje, doe je veeg

En dan  ga je een gladstrijken tussen de 2

Leg duidelijk uit wat je wilt , want via je afbeelding 1 en 2 heb ik een beetje moeite om het te begrijpen

@+

Hallo

Sorry, ik ga het wat beter formuleren!

Ik ben op zoek naar een standaard voor mijn luidspreker die cilindrisch van vorm is. Hier is een overzicht van het resultaat dat ik wil bereiken:

Van onderaf gezien (ik probeer een soort X te maken die de 2 kanten met elkaar verbindt (nou ja, het is niet schoon, maar het idee is er): 

Ik doe dit allemaal door symmetrie en ik vraag me af hoe ik het eerste deel van mijn X (het geselecteerde deel) moet maken:

Ik heb een schets op het gezicht geprojecteerd, maar als ik mijn veeg doe, heb ik een offset:

Dus ik vraag me af hoe je een schets op een oppervlak correct kunt afstellen, of beter gezegd, hoe je materie goed uit een lichaam kunt krijgen zonder dat er stukken uitsteken.

Voor alle sweeps die ik heb gedaan, heb ik veel geprojecteerde curves gebruikt. Is dit de meest geschikte manier om zo'n vorm te maken?

EDIT: Trouwens, heb je middelen om meer te weten te komen over hoe de software werkt?

Hallo @KarmaKat 

als ik mag? 

Mechanisch gezien 

je X is niet denk ik de beste walkthrough 

om uw luidsprekerstandaard te verstevigen, zelfs als we weten dat uw luidspreker niet erg zwaar is

Wat is het materiaal dat bedoeld is voor deze ondersteuning? 

@+

Re, het is PLA plastic.

"je X is niet denk ik de beste walkthrough"

Ja, het is waar, maar ik heb mezelf ten doel gesteld om verschillende vormen te verkennen om te experimenteren.

Wat zou je aanraden als vorm? Wetende dat ik wil dat het een bepaald ontwerp respecteert

re @kamarkat

hier is uw JBL-floptype luidsprekerondersteuningsonderdeel

Gemaakt op basis van uw geposte weergaven

Het ondersteuningsprofiel valt inderdaad samen met de spreker

zie via het dossier hoe ik te werk ben gegaan ;-)

bijgevoegd bestand SW 2017

@+

support_enceinte_flop_jbl_kamakat.sldprt

Heel erg bedankt, eerlijk gezegd behandel je me. Ik had me helemaal niet kunnen voorstellen dat ik dit zo eenvoudig zou doen. Het doet me beseffen dat ik de basistools niet helemaal beheers. 'Nou, ik zou wat dingen hebben geleerd door te verkennen.

Nogmaals bedankt

1 like

@KarmaKat

zoals ze zeggen alle wegen, zelfs in Rome 

En waarom zou je het ingewikkeld maken als het ook simpel kan ;-)

@+