Een gelast mechaniek afstellen of verlengen

Hallo

De oplossing is zeker kinderachtig, maar toch leg ik u het probleem voor dat ik vaak tegenkom in gelaste mechanica.

Tijdens de afstelfase en het verstekzagen van het ene lichaam met het andere, voert Solid een omgekeerde versteksnede uit. Ik heb geprobeerd de volgorde van de geselecteerde lichamen te wijzigen, alle opties aan en uit te vinken, niets hielp.

HELP!!

Bijgevoegd is een testonderdeel om u het probleem te laten zien en een schermafbeelding.

Het doel is om een oplossing te vinden zonder de schets aan te passen.

Ik ben in SW 2012

essai_mecano_soude.sldprt

Hallo, persoonlijk zie ik de schermafbeelding niet. Maar dat is niet erg.

Je zou het probleem kunnen omzeilen door de onderdelen erin te laten passen en dan verwijder je gewoon materiaal van bepaalde lichamen.

Deze oplossing is echter niet geschikt als u de lengte van de buizen aan het einde wilt krijgen.

Cdt

G.

1 like

Hallo

Waarom doe je dit in zoveel stappen?

Een schets, dan een mechanische-lasfunctie en klaar is kees!

test.png
2 likes

G. Ik ben al gedwongen om door te gaan zoals u zegt, maar deze oplossing is niet bevredigend, te veel handelingen als ik het combineer met automatische aanpassing.

Frédéric, zoals aangegeven in de titel van mijn vraag, is het doel om een oplossing te vinden zonder de schets aan te passen. Het is een testonderdeel, getraceerd en vrijwillig gemaakt op een niet erg oordeelkundige manier, maar wanneer het probleem zich voordoet op een echt onderdeel is het vaak pijnlijk om de hele schets opnieuw te doen.

Degene die mijn vraag beantwoordt, doet dat zonder de schets aan te passen en zonder geëxtrudeerd materiaal te verwijderen. De oplossingen die u voorstelt, omzeilen het probleem.

1 like

Zeer goed antwoord van @ frederic

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-la-mecano-soudure

@+

ps maak een screnn van je schets en je stuk STP

Kan het bestand niet openen

1 like

De schermafbeelding bijgevoegd, vreemd dat je mijn bestandsgedeelte niet kunt openen

mecano_soude.jpg

Leuke uitdaging. Ik krabde maar vond niets.
We hebben te maken met een heel bijzonder geval van een staaf die wordt gespleten en vervolgens weer aan een ander stuk wordt bevestigd.

Kan worden ingediend bij de ondersteuning omdat de voorziene verlaging inderdaad niet geldig is.

3 likes

Hier is je stuk

Om de versteksneden te maken moest ik schets 1 doorlopen en een deel ervan verwijderen

de rest wilde niets weten ;-(

zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

essai_mecano_soude1.sldprt
3 likes

Hallo

Hier is een kleine tutorial van hoe ik je onderdeel heb aangepast om daar te komen en ik heb alleen de schets en een functie in de creatieboom en ik zag GT22 op dezelfde manier te werk gaan als ik om daar te komen. Dus +1 gt22 ^_^

coupe_coin.docx
3 likes

We zijn met z'n 3en die dezelfde oplossing hebben.

Ik denk dat je je methoden voor het maken van schetsen een beetje moet herzien.

Gebruik indien nodig bouwlijnen.

4 likes

@ FDUMOULIN je zegt

Degene die mijn vraag beantwoordt, doet dat zonder de schets aan te passen en zonder geëxtrudeerd materiaal te verwijderen. De oplossingen die u voorstelt, omzeilen het probleem.

Als je elementen toevoegt zoals dat in je model het geval is

U past uw schets aan 1

aangezien het onderste segment in 3 delen is verdeeld

Niets belet je dus om het centrale deel in een bouwlijn te plaatsen

Dus geen gênante aanpassing van schets 1

Idem @ Frederic

@+

4 likes

Dank u voor uw bijdragen.

Uw oplossingen werken, ik weet hoe ik ze moet toepassen, dat is het probleem niet, maar de betekenis van mijn verzoek was niet dit.

Het doel was om te zien of iemand het beter lukte dan ik (misschien met een versie later dan 2012, opties om te controleren, volgorde van selectie van lichamen, enz...) om deze beroemde mijtersnede te maken met het specifieke type schets, daar ben ik het mee eens. Blijkbaar niet.

Ik merk dan ook dat SW er in dit geval niet in slaagt om mij de juiste snit aan te bieden.

In ieder geval bedankt voor het kijken