Ik heb geprobeerd een gratis Draftsight-licentie te installeren op een Laptop PC (Windows 7, 64 bits), pas na de installatie treedt er een waarschuwing op zodra het programma wordt gestart, waarvan hier een overzicht hieronder is (als ik de link kan maken....): http://www.hostingpics.net/viewer.php?id=178603Capture.png
Het bericht van de waarschuwing is als volgt:
"Het programma moet worden afgesloten. U kunt proberen de wijzigingen op te slaan in:
De geregistreerde wijzigingen zijn de wijzigingen die zich hebben voorgedaan vóór de laatst gebruikte bestelling.
Wil je proberen de wijzigingen op te slaan?
JA NEE"
Wat ik ook doe, het programma sluit af...
Ik heb een soortgelijk onderwerp gevonden waarin wordt voorgesteld om de 3D-instellingen van het NVIDIA-configuratiescherm te wijzigen, maar het lijkt niet voor mij te werken.
Dit gebeurt zowel bij het openen van een nieuw document als wanneer ik een bestaand document probeer te openen. Sterker nog, zodra de software wordt geopend, op welke manier dan ook.
Ik heb al twee keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Dit is de eerste keer dat ik een dergelijk probleem op een computer heb ondervonden, wetende dat ik Draftsight zonder enig probleem op vier computers heb geïnstalleerd, allemaal in Windows 7/64bits.
- Probeer de activering uit te voeren door uw pc op te starten in de veilige modus:a) Als uw computer opnieuw opstart, maar voordat Windows wordt gestart, drukt u op F8. Op een computer die is geconfigureerd voor het opstarten naar meerdere besturingssystemen, kunt u op F8 drukken wanneer het opstartmenu verschijnt.b) Gebruik de pijltjestoetsen om de juiste optie voor de veilige modus te markeren en druk vervolgens op ENTER. c) Als u een dual-boot- of multiple-boot-systeem heeft, kiest u de installatie die u nodig hebt om toegang te krijgen met behulp van de pijltjestoetsen en drukt u vervolgens op ENTER.
- Controleer in de Windows Event Viewer of er een rapport is op het moment van de crash, dat zou kunnen wijzen op de oorsprong van de crash:a) Open Event Viewer door op de Start-knop te klikken Afbeelding van de Start-knop, door op Configuratiescherm te klikken, door te klikken op Systeem en onderhoud, door te klikken op Systeembeheer en vervolgens door te dubbelklikken op EventViewer. Beheerderstoestemming vereist Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of bevestiging, typt u het wachtwoord of geeft u een bevestiging.b) Klik op een gebeurtenislogboek in het linkerdeelvenster.c) Dubbelklik op een gebeurtenis om de details van de gebeurtenis weer te geven.
Als deze stappen het probleem niet oplossen, kunt u overwegen om de Net.Framework en/of Windows Redistributables bij te werken. Er is gemeld dat als deze niet worden bijgewerkt, dit problemen / systeemcrashes kan veroorzaken bij het installeren/activeren.
Als het probleem zich blijft voordoen, laat het ons dan weten via de knop Een probleem melden.
Dus, zonder eraan te hebben gedacht om CCleaner te gebruiken, heeft uw opmerking me ertoe aangezet om de algemene staat van de pc in kwestie (het is de pc van mijn baas....).
Uiteindelijk was een grote opschoning/trojan-zoekopdracht nodig (3 GB aan opschoningscookies en andere... en meer dan duizend fouten gecoördineerd met CCleaner).
Aangezien Draftight prima lijkt te werken, geloof ik de vingers.
Bedankt voor je hulp!
EDIT: een herstart en de wijzigingen in de instellingen van de NViDIA-kaart mogen niet helemaal los staan van de goede werking van het programma, om te zien)