Waarschuwingsbestanden die nog in zijn <Private State>

Hallo
Ik ben op zoek naar een manier om de gebruiker te waarschuwen wanneer een bestand te lang in de staat blijft, een beetje zoals meldingen wanneer een bestand een bepaalde tijd in een bepaalde staat van een stream blijft.
Maar aangezien een particuliere staat geen echte staat is, heb ik die mogelijkheid niet. Trouwens, misschien is het niet mogelijk omdat de bestanden in kwestie nog niet bestaan in PDM?

Hallo
Niet standaard mogelijk op de kluis omdat het bestand niet bestaat op de server.
Mogelijkheden via macro's. Anders laat je de gebruiker voor een voldongen feit staan op de dag dat hij gegevens verliest omdat hij nooit heeft gearchiveerd.

2 likes

Dat is wat ik vreesde, bedankt voor je snelle antwoord.
De gebruiker op zijn eigen manier achterlaten. Dit is al het geval :slight_smile: , maar ik zeg tegen mezelf dat het ook de rol van de beheerder is om zijn leven gemakkelijker te maken wanneer het mogelijk is!
Ik heb ook gekeken naar PDMReport in myPDMTools, maar met deze tool kun je niet regelmatig een melding starten of een melding sturen.

Ja, dat is de rol van beheerders, maar om er zelf een te zijn, en gezien de goede afweging van de verschillende e-mails en informatie die aan onze gebruikers wordt doorgegeven, zeg ik tegen mezelf dat ik er op een gegeven moment ook niet ben om hun hand vast te houden :wink:
U kunt uzelf automatisch via een macro een e-mail naar de gebruikers sturen (u moet op een bepaald moment de privéstatus ophalen en vervolgens elke n dagen de status controleren, afhankelijk van wat u wilt doen).

2 likes

Ja inderdaad, ik zie de oplossing alleen per macro.
Ik moet mijn vaardigheden op dit gebied verbeteren... Ik heb een beetje kennis van VBA, maar helemaal niet van het PDM API-gedeelte.

Hallo
Ik kan een handje helpen als je in Outlook bent.

Bedankt voor het voorstel, ik houd het in gedachten voor als ik begin!