2-view uitlijning met en zonder breuk

Hallo

Is het mogelijk om de pauzes uit te lijnen op 2 verschillende conf views? Of om deze twee weergaven correct op elkaar af te stemmen?

Test 1:  als ik (bijvoorbeeld) een vooraanzicht van conf 1 doe, pas dan een pauze toe. Dan maak ik een vooraanzicht van conf 2. Ik wil de 2 weergaven correct uitlijnen op basis van de oorsprong. Maar SW lijnt ze uit met een vertraging. En uiteraard verandert deze offset afhankelijk van de gebroken lengte...

Test 2: Ik doe mijn vooraanzicht van conf 1, pas een pauze toe. Dan projecteer ik aanzicht 1, zodat sw de uitlijning behoudt ((normaal omdat er de optie is ds prop: lijn de interrupts uit met de bovenliggende). En ik wijzig de ref conf in vergelijking met de bovenliggende weergave. En sw heeft een "persoonlijke" uitlijning...

Als iemand een oplossing heeft, want op dit moment is het een mano.

Of als je begreep hoe het werkt met de originele offset... En dat je het mij kunt uitleggen.

Bedankt.

Vraag: op SW15

Hallo Opiep,

Inderdaad, de operatie is... bijzonder!

Een oplossing zou misschien zijn (afhankelijk van uw verwachtingen) om de positionering van de uitbraak te beoordelen. U kunt bijvoorbeeld de ZIG dimensioneren met de linkerrand en de ZAG-rand met de rechterkant van uw werkstuk. Helaas is dit een bewerking die bij elke weergave moet worden herhaald en zijn de afmetingen niet direct gekoppeld tussen de weergaven. :-/

Kunt u ons een overzicht geven van uw verwachtingen, zodat deze zinvoller zijn?

4 likes

Oké, met de rechtermuisknop klikken op weergave 2 > eigenschappen en kiezen voor uitlijnen van onderbrekingen met bovenliggend is niet genoeg?

1 like

Dit is wat @opiep in zijn geval 2 aankondigt, en een kleine test maakt het heel duidelijk.

1 like

Hallo

sorry, ik was in mijn ding, ik vergat naar je antwoorden te kijken... Hier is een eenvoudig voorbeeld met een lengte van 2 conf.

Wat ik wil, is in staat zijn om een punt van afstemming te vinden tussen de verschillende conferenties. En natuurlijk ligt mijn oorsprong aan de ene kant (niet in het midden).

2016-01-11_test_cassures.jpg
1 like

De oplossing van Benoit.LF zou werken: dimensioneer de zig vanaf de linkerrand, dan de zag, maar ook vanaf de linkerrand. 

En doe dit op alle weergaven. SW maakt dezelfde verschuiving vanaf de oorsprong en onderbreekt dezelfde hoeveelheid in elke weergave. Het blijft dus op één lijn met de oorsprong.

Nou, ik moet dit testen op mijn onderdelen. En het vinden van een pauze die werkt voor de verschillende weergaven, dat is nog niet gewonnen...

2 likes

Hallo 

Als je de oorsprongen op de tekening laat verschijnen, zul je zien dat ze goed uitgelijnd zijn (een streek van de Q-ctrl kan nodig zijn om de "herberekening" uit te voeren)

Dus ik ben bang dat het een programmeerfout is op het niveau van Solidworks, of dat het een geval is dat ze niet hadden voorzien. Zoiets als "je verkort de kamer visueel, maar je behoudt dezelfde plaats op de verborgen tekening". Een soort gemak

sans_titre.png
1 like

@opiep, ik heb het niet getest, maar heb je geprobeerd je weergaven op één lijn te brengen nadat je ze in de modus "ononderbroken weergave" hebt gezet?

1 like

@coin37coin: Ja, dat is een beetje wat ik nu probeer te doen, ik teken een schetslijn om vervolgens de verschillende onderbroken weergaven visueel uit te lijnen (of niet).

@ benoit.lf: na de test:  wanneer je teruggaat naar de ononderbroken weergavemodus, moet je opnieuw uitlijnen tussen de weergaven. En zodra je terugkeert naar onderbroken weergave, merk je een vertraging. Aan de andere kant zijn de oorsprongen correct uitgelijnd.

Ik moet testen met alle oplossingen die nu worden gegeven...

2 likes

Ik had je methode getest @Benoit (uitlijning na onderbreking) ... nou, ik was nog steeds niet uitgelijnd! Daarna geef ik toe dat ik in 2011 ben en dat het sindsdien waarschijnlijk een beetje is geëvolueerd

De optie "uitgelijnd met de lijnen" ontbreekt echt!!

2 likes