Op een tekening van een uitvinder wil ik, de een ten opzichte van de ander, 2 aanzichten van verschillende modellen plaatsen.
Laat het me uitleggen, op mijn plan plaats ik een weergave van een 3D-model genaamd foo.
Dan een weergave van een ander 3D-model genaamd titi. Deze weergave, die ik in gemengde streken zou plaatsen, knijpt me alleen maar in een omgeving in relatie tot mijn 3D Toto-set. (rmq, ik wil het niet op de 3D doen, omdat het grote sets zijn).
Hoe verplaats je de standpunten, door je vast te klampen aan een standpunt, van het ene naar het andere. (en dus zonder gebruik te maken van uitlijningen)
En dan, kunnen we een groep van deze 2 weergaven maken, om ze tegelijkertijd te verplaatsen.
Ik stel de vraag, omdat ik weet dat het haalbaar is op solidedge.
1) Klik in een van de weergaven met de rechtermuisknop op -> horizontale of verticale uitlijning. Klik vervolgens op de weergave die als basis zal dienen. PB, het zijn de twee gezichtspunten die op één lijn liggen (niet per se wat je zoekt)
2) - sla de tekening op in DWG-formaat (LET OP: DWG-uitvinder)
AutoCAD openen
Open de DWG Inventor
Maak een lege tekening en voeg de gewenste weergave van de DWG-uitvinder in. Elke weergave wordt gedefinieerd in een AutoCAD-blok. Dit kan worden gedaan met Design center (adcenter-opdracht) tabblad tekeningen openen
sleep het weergaveblok naar de AutoCAD-tekening.
Deze oplossing is perfect geschikt voor grote modellen omdat uw autocad-tekening erg licht is.
- U kunt zoeken naar aanzichten in verschillende uitvindersbestanden (het is niet nodig om twee aanzichten in dezelfde uitvinderstekening te maken)
- Blokken kunnen op verzoek worden bijgewerkt (herdefinieer het blok)
- Het is mogelijk om andere puur 2D-objecten toe te voegen aan het autocad-ontwerp (bijv. kadastraal plan, architectenplan, enz.)
Ik gebruik deze methode voor elke implementatie van mijn ontwerpen ter plaatse.
Ik controleer het omdat ik geloof dat dit onderwerp in een cursusmateriaal aan bod komt.