Lichtgewicht model op Solidworks

Hallo 

Ik heb een STL-bestand geïmporteerd op Solidworks in Surface / Volume 

Ik zou graag willen weten of ik alle functies kan combineren of samenvoegen om het model lichter te maken en om te zien hoe ik ermee kan werken. 

Bedankt 

Hallo

U kunt uw grafische lichamen converteren door ze in elkaar te zetten.
U klikt op een grafische body en door met de rechtermuisknop te klikken, klikt u op "Converteren naar body mesh"
 Je valideert in de PropertyManager en je krijgt lichamen, dus een manipuleerbaar deel.
U kunt dan met de rechtermuisknop op de nieuwe functie klikken en het net segmenteren voor meer detail.

Een andere oplossing: wanneer u uw *-bestand opent. STL, je hebt een optieknop in het venster "Openen"; Je klikt erop en je stelt de stl-bestanden in op volume-import.
Hierdoor heb je een geïmporteerd model dat nog steeds te hanteren is.

1 like

Om de STL-bestanden te importeren heb ik gisteren al een vraag gesteld en dat is gelukt, hier is de link

https://www.lynkoa.com/forum/mod%C3%A9lisation-volumique/travailler-sur-un-fichier-importer-de-3ds-max-ou-autocad

Mijn doel wordt uitgelegd in de andere post.

De grafische methode stelt me niet in staat om plannen en schetsen te maken dankzij de kruispuntcurve-functie (ik heb de lichamen geconverteerd en geschaald .. het hele model is erg licht en de pc vindt geen enkel probleem) 

De volume/oppervlakte-methode  genereert een model dat is samengesteld uit meer dan 1300 oppervlakken en volumes 

Ik heb een goede I7 7700- 3.6 Ghz pc, 16GB RAM en een GTX 1060 6GB. 

Ik kan geen oplossing vinden

Bedankt 

Hallo

Kun je je STL posten om te zien of er iets aan gedaan kan worden?

1 like

Hallo Farouk

Welke versie van SW heb je?

Vriendelijke groeten

Ik gebruik SW 2018

Hier is een van de

Bedankt

chat.stl