Een tekening lichter maken

Hallo

Ik moet tekeningen maken van een set met meer dan 1000 onderdelen. Ik merk dat elke keer dat ik een nieuw blad maak, de bestandsgrootte enorm toeneemt . De latentie explodeert alleen al om de PDF uit mijn tekening te krijgen, het duurt daar meer dan 5 minuten.

Het is alsof de software het hele ding op elk vel heeft geladen.

Hoe kunnen we dit alles verlichten?

Ik gebruik de "display state" functies voor elke weergave. Ik wil geen configuratiefuncties gebruiken die naar mijn smaak te riskant zijn.

Bedankt

Julian

In plaats van multi-sheets te maken, waarom niet meerdere Europarlementariërs doen?

Het is onvermijdelijk dat meerdere bladeren de opening van de Europarlementariër zullen verzwaren.

4 likes

Hallo;

Ik ben het eens met sbadenis , geef de voorkeur aan afzonderlijke tekeningen boven tekeningen met meerdere vellen.

En ... Ja, Solidworks " herlaadt " een groot deel van je assemblages bij elke nieuwe weergave, dit effect wordt enorm versterkt als je detailaanzichten of secties/secties maakt.
(Trouwens, Solidworks bewaart alle weergaven van gemaakte secties in het geheugen, zelfs als u ze verwijdert...).

Ik ben het niet eens met uw mening over weergavestatussen versus configuraties.
Voor mij is het veel gemakkelijker om samenstellingen te beheren en te interpreteren met configuraties (via Excel-tabellen -Families van onderdelen-) dit geldt des te meer voor tekeningen. Met configuratie kunt u de weergavestatussen beheren, maar niet andersom.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Voor de reeds getekende 3D:

Prestatie-evaluatie, verminder de grafische kwaliteit, zie stap hieronder

Voor montage-, onderdeel- en planmodellen:

Optie / Documenteigenschap / Beeldkwaliteit

Instellen op Laag

Hoi allemaal

Het gebruik van componenten of assemblages in lichtgewicht modus bespaart hulpbronnen, maar de assemblage moet perfect worden herbouwd wanneer deze voor het laatst wordt opgeslagen.

1 like