Hallo
Hier is de vraag: Hoe importeer ik .stl of complexe .obj-indelingen in CAD-software om er Booleaanse bewerkingen uit te kunnen voeren of om op deze .stl/.obj-objecten te vertrouwen?
Context: sommige projecten combineren esthetische en technische behoeften. Het is soms gemakkelijker om het esthetische deel te modelleren in een MESH-modelleringssoftware (bijvoorbeeld: Blender). Dit type software exporteert in . STL of . OBJ. Vervolgens moet u dit esthetische volume importeren in een CAD-software (bijvoorbeeld: solidworks).
Probleem: CAD-software kan (vanuit mijn ervaring met Solidworks) de import van . STL of . OBJ om Booleaanse bewerkingen te kunnen uitvoeren en/of vast te houden aan esthetische vormen. Ik denk dat we de Mesh-formaten (.stl of .stl) moeten omzetten in Nurbs-formaat (voorbeeld . Geslaagd). Maar het lijkt complex, het is reverse engineering, er lijkt geen goedkope software te zijn die dit werk snel kan doen!
Welke oplossing zie je om heen en weer te gaan van Mesh-software naar Nurbs-software?
Alvast bedankt voor uw bijdrage.