Verbeter de kwaliteit van de analyse op Flow Simulation

Hallo

Ik voer de studie van een propeller uit via de Flow Simulation module van SolidWorks. Ik wil de nauwkeurigheid en kwaliteit van mijn resultaten verbeteren door het gaas te verfijnen: kunt u mij vertellen hoe ik dit kan bereiken?

Ook zag ik dat er een "Create a local mesh" functie is, maar ik weet niet hoe ik deze moet gebruiken en de bronnen erover zijn bijna onbestaande. Een paar adviezen zouden voor mij van onschatbare waarde zijn.

Bij voorbaat dank aan iedereen die de tijd zal nemen om mij te helpen!

Hallo

Als de mesh voor Flow-simulatie hetzelfde is als voor de PEF simu en als ik je probleem goed begrijp, moet je eerst een zone definiëren.

Omdat je je op een helix bevindt, wat geen eenvoudig object is, moet je een scheidslijn maken die de vorm kan hebben die je wilt (een gesloten spline, een gesloten vorm of een  rechte lijn als deze aan ten minste twee randen hangt). Hierdoor kunt u achteraf niet het hele gebied selecteren, maar alleen het gebied dat wordt begrensd door de scheidslijn.

Na in mesh Klik met de rechtermuisknop op mesh ==>Set mesh control ==>selecteer je zone==>Stel mesh parameters in (alleen voor deze zone). ==>Valideren.

Van daaruit heb je een submap in mesh waarin je alle elementen hebt die je zojuist hebt gedefinieerd. Als je het met de rechtermuisknop ontwikkelt, vind je alles om de kenmerken te verfijnen of over te nemen.

Vriendelijke groeten