Hoe verbeter ik de grafische weergave van een glasonderdeel in SWcomposer?

Hallo 

Ik heb een project op SolidWorks Composer of mijn model heeft veel glazen onderdelen. Ik kan geen schone weergave krijgen. De glazen delen zijn zeer transparant en het resultaat is niet geweldig:(

Bedankt voor je hulp

Romeins

Hallo

Het is waar dat SWComposer geen realistische renderingsoftware is en dat het moeilijk moet zijn om een uitstekend resultaat te krijgen op glastexturen.

Misschien door uw verlichting, de bronnen, hun locaties te veranderen, zou het resultaat beter zijn.

Om getest te worden...

Yves

2 likes

Hallo

Ik ben het helemaal met Yves eens, begrijp de software niet verkeerd, SolidWorks Composer is een tool die technische communicatie faciliteert met video's en/of afbeeldingen die zeer technische zaken op een eenvoudige en duidelijke manier uitleggen voor een zo breed mogelijk publiek.

Er zijn zeker veel renderingfuncties in composer, maar om een fotorealistisch beeld te maken is het beter om Photoview 360 te gebruiken in SolidWorks of andere.

Met verlichtingsinstellingen en misschien ook dekkingsinstellingen direct op de glasdelen kan het echter mogelijk zijn om de weergave te verbeteren.

@+

Zoals Yves zegt, is het nogal ingewikkeld om communicatieweergave te combineren met realistische weergave.

Is het niet mogelijk om afbeeldingen in te voegen die zijn gemaakt vanuit photoview?

Het resultaat is niet hetzelfde...

Oeps, sorry Coyote, antwoordde ik tegelijkertijd^^

Persoonlijk zal ik niet de moeite nemen om te proberen een glastextuur te hebben in SWComposer.Aan de andere kant zal ik het gewenste onderdeel selecteren en ik zal de opaciteit van het onderdeel verminderen, en mogelijk zal ik de transparantie iets verhogen... Naar mijn mening zou het begrijpelijker zijn, met een betere weergave.

Hier is een screenshot van een klein voorbeeld van rendering in SWComposer, met glasmateriaal, maar spelend met de lichtinstellingen.

Tussen de originele versie en degene die je in de schermafbeelding ziet, is het dag en nacht.

capture.jpg
1 like

Hier een screenshot van een ander voorbeeld.

Ik heb gewoon de kamer geselecteerd en de dekking van de kamer gewijzigd. Het materiaal is plastic...

1 parameter om te wijzigen, en tot slot is de weergave niet slecht en begrijpelijk... Ik denk dat dat uiteindelijk het beste is.

capture.jpg

Ik hoor je antwoorden en dank je. Ik zal inderdaad met deze parameters spelen om zoveel mogelijk te optimaliseren. 

SWComposer wordt steeds vaker gebruikt in omgevingen zoals cosmetica waar de eisen aan het visuele zeer hoog zijn. 

Composer biedt al zeer interessante functies die je niet kunt doen met SolidWorks en dus photoview 360.

Het verdient misschien een verzoek om verbetering.