Hallo
Ik moet een elektronisch apparaat simuleren dat in een voertuig is ingebed, het product wordt onderworpen aan sinusvormige rechtlijnige trillingen die in drie driehoekige richtingen worden toegepast.
De apparatuur die voor transporteenheden wordt gebruikt, moet onder de volgende voorwaarden kunnen functioneren:
- trillingsfrequentie: 5 Hz tot 8,6 Hz; Bereik verplaatsing: 10 mm;
- trillingsfrequentie: 8,6 Hz tot 150 Hz; versnelling: 3 g.
Ik kan de verplaatsing van 10 mm niet instellen, hoe ga ik te werk alstublieft?
Hoe het frequentiebereik in elk van de twee gevallen te specificeren.
Bedankt
Ik voerde een modale analyse uit als functie van de tijd met een verplaatsing van 10 mm, geparametriseerd in de excitatie van de basis. De berekening werkt, maar ik weet niet echt hoe ik het moet interpreteren in relatie tot de omstandigheden. Moet ik concluderen dat als mijn eigenmodes niet tussen 5Hz en 8.6Hz zijn, het goed is?
Hetzelfde geldt voor het tweede geval?
Hallo
De eigenmodi zijn onafhankelijk van de uitgang. Als de eigenmodi buiten het bestudeerde bereik liggen, zijn er a priori geen problemen.
Uw opwinding zou normaal gesproken van toepassing moeten zijn op de bevestigingspunten. Als je in een clean-modus valt, worden de versnellingen versterkt op het niveau van je componenten. Je moet alleen controleren of ze het aankunnen (of dat de grondplaat niet breekt).