Een andere aanpak vond ik vanmorgen in E-learning van een variant om de spanningen in een lasnaad te bepalen na gebruik te maken van een statische analyse door simulatie,
https://www.youtube.com/watch?v=sktwaT_BLLk
Ik veegde alleen een koord om de methode te volgen.
Ik sta voor een nieuwe moeilijkheid om mijn resultaten te zien, in straalbehandeling is het niet mogelijk om de methode te volgen, dus ga door volumegebruik, maar daar heb ik een nulbeperking met een belasting van 20 KN......... tenzij ik vraag om een normale beperking weer te geven, heb ik een evolutie en waarden.
Waarvoor? En ten tweede, heb je ooit deze aanpak gebruikt waarbij je de scan moet retoucheren totdat je een doelwaarde krijgt zonder door de solidworks-soldeerconnector te gaan.
Met vriendelijke groet, dank u voor uw hulp.
Spectrum.
P.S: de aanpassing van het lichaam gedraagt zich vreemd in de simulatiefase (niet de snede die in het model wordt verkregen).
En als ik terugga naar de balk, geen probleem, Von mises evolueert.
Hier is mijn opname van de beperkingen in het profiel ok, in het snoer geen, hoe het snoer stevig te maken, moet ik het lichaam in het model samenvoegen?
- Het is niet nodig om "solidariteit" samen te voegen (als er geen spel is).
Aan de andere kant:
- Solderen is nutteloos, vooral voor buizen. Dit maakt de simulatie onnodig ingewikkeld zonder iets toe te voegen aan de resultaten. Vergeet niet dat in de werkplaats de hiel slechts het zichtbare deel van de las is.
- Ik zie niet in waarom ik in jouw geval een lage stijfheid zou moeten gebruiken
Ja, ik begrijp dat de aanpak nutteloos is, het was gewoon om te proberen, maar het zal afhangen van de penetratie van de las en de voorbereiding en vooral van de operator ..........