Is het mogelijk om ankerpunten te maken voor verschillende basiskaartsjablonen (.slddrt), d.w.z. op basis van verschillende basiskaartformaten?
Ankers zijn gekoppeld aan het tekensjabloon (.drwdot)
Is het mogelijk om ankerpunten te maken voor verschillende basiskaartsjablonen (.slddrt), d.w.z. op basis van verschillende basiskaartformaten?
Ankers zijn gekoppeld aan het tekensjabloon (.drwdot)
Hallo
Ja, afhankelijk van de grootte van het plan en de juiste achtergrondkaart die overeenkomt met het gewenste formaat, ja, anders is er natuurlijk een drift.
Nou, ik kan geen screenshots maken, omdat mijn pc wordt verwerkt.
Wanneer u uw nomenclatuur invoegt, controleert u de optie van de u wilt zijn positie, rechtsboven of linksonder, en dat is alles, let op het formaat van het plan en de goede achtergrond, anders werkt het niet goed.
@+
AR
Ik denk wel dat het ankerpunt gekoppeld is aan het basisvlak.
De parameter voor het tabelanker is echter niet gebonden. Het zal dus van geval tot geval moeten worden aangepast (telkens wanneer het wordt ingevoegd of in formaat wordt gewijzigd).
Ik was niet specifiek genoeg in mijn behoefte:
Het lukt me niet om ankerpunten te maken die de standaard zijn en aan elk van mijn basisvlaksjablonen zijn gekoppeld. Zodat ik de ankerpunten niet opnieuw hoef te definiëren als ik het bladformaat verander. Hoe doe je dat?
Hoe ga je te werk bij het creëren van je ankerpunten?
Dit is de enige methode die ik ken.
Ik heb net getest: onder SW2019 heb ik mijn sjabloonbestand bewerkt om een ankerpunt toe te voegen, sla de basiskaart van dit sjabloon op (bestand/sla de basiskaart op) voor 2 formaten. Als ik van de een naar de ander overschakel, werkt het, de nomenclatuur volgt.