Stompe hoek Plaatwerk gebogen op de rand

Hallo

Ik wil een bocht maken met behulp van de functie " Sheet Folded on Edge " waarmee ik zowel een bocht kan maken als een schets kan bewerken. De instelling van de hoek die ik wil is echter minder dan 90° (deze is 120° op de onderstaande schermafbeelding).
Is het echt onmogelijk om dit in SolidWorks te bereiken?

Hallo rvouillat,
En welkom in de gemeenschap,...
Ik ben geen ketelmaker of een map,...
Ik zou eerst de vouw vouwen die je wilt die in je screenshot staat, dan zou ik de andere twee vouwen. (Om gezien te worden).
Maar van mijn kant kon ik niet zeggen of het industrieel haalbaar is.
@+.
AR.

Bedankt.
Ik heb het niet over de realisatie van het element op de schermafbeelding, maar over de mogelijkheid om een hoekverstelling van minder dan 90° te hebben bij de instelling van de functie.

Hallo rvouillat en welkom,
Ik zie niet in waarom SW weigert deze vouw te maken. De instellingen lijken te kloppen, evenals de methode. Ik heb hetzelfde gedaan en het werkt

1 like

Hallo

Misschien moet je automatische inkepingen plaatsen zodat SW je vorm wil doen, toch?

In 2020 komt Sp3.0 direct uit:

Misschien je gebogen plaatwerk positie die hij niet leuk vindt (ik gebruik de 1e)

1 like

Daarnaast kan ik een hoek <90° aangeven

1 like

Ja sorry,
Ik stopte bij de laatste zin (regel van je opmerking) :wink: ... HIHIHIHI
@+.
AR.

Inderdaad, met een instelling van 120° kun je het doen zoals je kunt zien op mijn screenshot, maar ik zou graag een instelling onder de 90° willen

Bjr,
Het onderdeel zal moeilijk te maken zijn, tenzij je een niet-gecentreerde pons hebt.
De randen zijn te hoog, ze zullen botsen met een rechte stoot.
image

Moge de kracht met je zijn

1 like

Bedankt, het probleem lag in de parametrisering van de lengte van de gebogen plaat.
Probleem opgelost.