Ik ben op zoek naar een animatie (bewegingsanalyse) in een assemblage die 2 flexibele subassemblages bevat (drijfstang-zuiger).
Ik moet ze afzonderlijk synchroon animeren. Ik verplaats de tijdbalk, verplaats dan een van de drijfstangen enzovoort....
Onmogelijk, ze komen altijd terug bij het begin..... Ik heb geprobeerd het allemaal op te splitsen en daar werkt het. Aan de andere kant is het een worsteling om tests en vervolgens wijzigingen aan te brengen in het referentiemodel.
Doe ik het verkeerd of onmogelijk om een onderdeel in een flexibele subassemblage te animeren?
Ik denk niet dat configs de juiste oplossing zijn, omdat je niet kunt beheren met configs, een kapotte assemblagestatus of niet.
Tegelijkertijd heb ik de indruk dat je de onderdelen niet met de "hand" moet verplaatsen door een sleutel toe te voegen, maar altijd de motoren moet gebruiken .... ?
Wat betreft "bewegingsanalyse", het is met de motoren, kracht, veer....., handmatige bewegingen worden alleen ondersteund in de "animatie" -studies (ik gebruik de module zelden onder SW18, dus niet zeker van de nieuwe functies!).
Wat flexibele assemblages betreft, is het mogelijk om de beweging van dezelfde subassemblage (meerdere keren ingevoegd) te analyseren met tegengestelde, willekeurige bewegingen, enz. Enz. zonder de noodzaak om configuraties of wat dan ook te maken,
De procedure bij flexibele assemblages is hetzelfde als bij een assemblage van eenvoudige onderdelen.
Wat betreft de motor in pauze, is het mogelijk om de snelheden naar wens te variëren (beweging > datapunt).
Bedankt voor de info over de handmatige verhuizing.
Bedankt ook voor het bewegingspunt van de gegevens< aan de andere kant moet je niet in interpolatie blijven Cubic Spline omdat het de instructies helemaal niet volgt (waarom?) aan de andere kant werkt het in lineair, iets minder in Akima. Waarom deze parasitaire bewegingen?
Kunt u mij vertellen of wanneer ik de motorinstellingen wijzig, de tijdbalk in een bepaalde positie moet staan?
Zijn de hoeken die op elk moment worden aangegeven relatieve of absolute hoeken?
Het beheer van flexibele subassemblages is niet altijd eenvoudig omdat het fouten genereert, afhankelijk van wat je doet (omdat je vaak rare manipulaties moet uitvoeren om een flexibele subassemblage weer zo te maken). Bovendien genereren de flexibele s/s-sets latentie-effecten in handmatig en waarschijnlijk ook in automatisch.
Om er zeker van te zijn dat het niet de flexibele status is die het zwermen veroorzaakt, probeer dan of het niet te ingewikkeld is om een enkele ASM te hebben en geen subassemblages in een grote assemblage
Vriendelijke groeten
PS: STP vertelt het aan niemand, maar ik haat dit deel van de software dat totaal contra-intuïtief is, ik heb het opgegeven om het te gebruiken. Ik kan het aantal mensen dat ik heb niet tellen........ met dit gekke ding Om het echt te gebruiken, heb je een goede twee tot drie dagen training nodig. Degenen die weten hoe ze het moeten gebruiken, lijken tevreden, maar tegen welke prijs!