Annotatie bij het ophalen van de configuratienaam van een subset

Ik heb een vergadering die ik plan. Het bevat subsets. Ik wil een annotatie invoegen die de naam van de configuratie van deze subset ophaalt.

In de annotatie die naar de subset verwijst, ging ik op zoek naar "Link naar eigenschap", waarbij ik de verschillende opties koos: "Model in de weergave waaraan de annotatie is gekoppeld", "Model in de weergave gespecificeerd in Sheet Properties" en "Component waaraan de annotatie is gekoppeld", het selecteren van "SW-Configuration Name... " en echt niet.

Op het niveau van mijn subset is de beschrijving de naam van de configuratie.

Wat mis ik?

Ik zit op SW13

Dank je wel:)

Hallo Benoit!

Ik heb hier niet al te veel tijd, maar ik denk dat je al hebt geprobeerd je Europarlementariër te sluiten en opnieuw te openen.

En dat je ook reconstructies hebt geprobeerd.

2 likes

En in link naar eigendom, welk vakje heb je aangevinkt?

Edit: Ik had niet alles gelezen...^^

2 likes

Hallo, u vindt een tutorial op deze site

http://vue3d.perso.sfr.fr/tutos_catia.htm

Als ik me niet vergis, denk ik dat Benoit aan Solidworks werkt....

"Ik zit op SW13"

1 like

Sorry dat ik vanmorgen niet wakker werd, ik heb de juiste vraag niet beantwoord (te veel ramen open)

Dank you@Franck :) Maar ja, ik zit op SolidWorks!

@Bart: De tekening gesloten en SW, geen verandering.

1 like

Dat is wat ik begreep toen ik de vraag eerder zag.

Hoe zit het met de dingen die gebeuren;) Aan de andere kant, mijn vinger om op -1 te schuiven.. Dsl

Hallo

Is het een complexe assemblage?

Zijn uw subassemblages in het licht of niet?

1 like

Hoi Lucas,

Nee, ze zijn niet complex. Elk ongeveer tien componenten, zowel het geheel als de subassemblage.

Alles is in resolutie.

1 like

Heeft u een nomenclatuur gemaakt? (en niet noodzakelijkerwijs weergegeven)

Als dit het geval is, probeer het dan te verwijderen en voeg vervolgens uw annotaties opnieuw in na een CTRL+Q.

1 like

Ja, ik heb een stuklijst (die me de subset als onderdeel laat zien, deze is niet gedetailleerd).

Ik heb het verwijderd, Ctrl+Q heeft de annotatie gemaakt, het verandert niets.

Hier ben je! Ik zag net iets heel goeds!!

Dus ik heb een annotatie die op een van de delen van mijn subset is gehangen met de waarde: $PRPMODEL: "SW-Configuration Name" en het geeft me "standaard".

Als ik daarentegen een ballon plaats die de eigenschap configuratienaam ophaalt (dus met dezelfde code $PRPMODEL: "SW-Configuration Name"), heb ik mijn configuratienaam! :/

1 like

Op hetzelfde uitzicht?

Ja, rib-rib, op dezelfde munt! :/

1 like

Dit is een bekend probleem bij SolidWorks, onder de SPR 

Oplossing-ID:
S-022059

Waarom is het niet mogelijk om een link in een ballon te koppelen aan een assemblageonderdeel, aan een aangepaste eigenschap voor dat onderdeel in een assemblage?  Notities kunnen worden gekoppeld, waarom geen ballonnen?

En de correctie is gemaakt van SolidWorks 2014: "Bijgewerkt: 10/10/2014"

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+Solution+Preview+View+eService&BusObject=Solution&BusComp=Solution&Id=1-DVLUO1&SRN=

3 likes

Conclusie: Koop Sw 2014, zie 2015 =)

3 likes

Hoeveel niveaus heb je?

-onderdeel / subassemblage 1 / assemblage

Bent u op zoek naar de conf van subassemblage 1?

Wanneer je de eigenschappen bindt, kun je $PRPVIEW hebben, maar dat is voor de montage. En $PRP-Model, maar nu gaat hij over de munt.

Ik weet niet of er een syntaxis is om het $PRP-Model:"SW-(configuratienaam)" van de subassemblage te wijzigen

Nou, in ieder geval bedankt!

@opiep, ik heb ze alle 3 geprobeerd: $PRPMODEL, $PRPVIEW en $PRPSHEET zonder succes!

Dus we gaan wachten op SW2014... Ik ga lang wachten denk ik!

1 like

Als je lang moet wachten, wacht dan op 2015!