Hallo
Sinds een paar weken zijn er na een bug in SolidWorks enkele annotaties van mijn ordermanager verdwenen in mijn tekeningen.
Ik was in staat om de banner terug te plaatsen aan de linkerkant zoals op de imagine, maar het is echt niet praktisch wetende dat ik al enkele jaren werk met de annotaties in de command manager.
Ik heb geprobeerd het tabblad te verwijderen en vervolgens terug te plaatsen, maar niets te doen, ik heb nog steeds alleen de eerste 2.
Heb je een idee?
Bedankt.
annotations.png
Hallo
Probeer met de rechtermuisknop op de banner te klikken en pas deze aan op het tabblad Aanpassen en herstel de standaardinstellingen (zie bijgevoegde afbeelding).
personnaliser.jpg
Geen verandering, de banner blijft nog steeds bijna leeg.
Hallo
En SW opnieuw installeren?
Het opnieuw installeren van SW is mijn laatste oplossing, ik had erover nagedacht maar eerst wilde ik zien of er niet eerder een andere truc was.
Ik wacht om te zien of iemand me iets aanbiedt, zo niet, dan zal ik opnieuw installeren.
Heb je geprobeerd om een beetje te spelen in het aanpassingsvenster, of klik met de rechtermuisknop in de banner?
Als u een opgeslagen parameterbestand heeft, kunt u dit ook herstellen vanuit het programma "Solidworks Settings Copy Help".
Als alternatief heb je in Systeemopties een herstelknop linksonder in het venster.
En voordat u het programma opnieuw installeert, kunt u proberen een reparatie uit te voeren.
U kunt ook uw Solidworks-profiel resetten om dit te doen, sluit Solidworks en ga vervolgens naar Regedit (zoeken, uitvoeren en typ Regedit+ ok)
Dan in HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\
Je hernoemt je solidworks2018 map (indien versie2018) naar solidworks2018-oud (hierdoor worden de solidworks instellingen gereset)
En als je ooit terug wilt, verwijder je de nieuwe Solidworks 2018-map die is gemaakt toen je Sw opende en hernoem je de oude naar Solidworks2018.
Probleem opgelost!
Na veel manipulaties, zoals jullie me allemaal hebben geadviseerd, hoefde ik alleen maar naar "de opdrachtmanager aan te passen" en vervolgens naar "opdrachten", "annotaties" te gaan en de gewenste annotaties naar de opdrachtmanager te slepen.
Ik heb net ontdekt dat we dat kunnen doen, misschien zal het voor sommigen nuttig zijn.
Bedankt, een fijne dag verder.