Overzicht van componenten

Hoi allemaal
Onlangs en opnieuw, omdat het niet de eerste keer is, kan ik een onderdeel in een assembly niet visualiseren door met de rechtermuisknop op het betreffende onderdeel te klikken en een voorbeeld van het onderdeel te bekijken. Normaal gesproken opent een venster in dubbel glas met het merk aan de linkerkant en het onderdeelvoorbeeld aan de rechterkant, maar nu heb ik een heel venster dat open is voor het onderdeel. Dus geen hand meer op de montage en ik moet toegeven dat het problematisch is als je een gezicht of iets anders wilt selecteren om het onderdeel in de montage te beperken.
Heeft u de zaak ooit gehad en zo ja, hoe heeft u de zaak alstublieft opgelost?

Hallo, is het geen probleem om het formaat van het venster te wijzigen als je het met de helft verkleint, zou het betegelde scherm niet terugkomen?!

Bedankt @vspemens , maar helaas heb ik deze manoeuvre al geprobeerd, zonder succes...

Hallo
Ik had hetzelfde probleem met de etalage van het onderdeel die het algemene assemblagevenster overschreef zonder een ander toegankelijk venster te maken.
Ik heb zojuist het probleem opgelost door SW te gebruiken in de weergave op een enkel scherm (zonder meerdere schermen). Ik heb mijn schermen losgekoppeld en SW gestart, waarna ik SW opnieuw heb opgestart nadat ik mijn multi-scherm weer had aangesloten en geconfigureerd alsof het een nieuwe verbinding was.

Hallo @d.donval
Dank u voor uw RETEX. Ik heb geprobeerd hetzelfde te doen volgens uw procedure, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb ook de stuurprogramma's van de grafische kaart gecontroleerd, die up-to-date zijn en voldoen aan de Solidworks-vereisten. Ik heb de pc uitgeschakeld en vervolgens opnieuw opgestart, SW gestart, maar het is nog steeds hetzelfde. Het is echt een raadsel wat het weergaveprobleem is!

Hallo
Zelfde probleem, het opzetten van een enkel scherm verandert niets. Ik blijf me verdiepen in het onderwerp.
Trouwens, ik heb de 2022 SP5

Hallo @Charley @Le_Bidule

Door het register onder de loep te nemen en te testen, heb ik, denk ik, de oplossing gevonden.

Open de Register-editor (win+R en vervolgens "regedit") en ga naar het volgende pad:

\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SolidWorks\SOLIDWORKS 2020\User Interface\Dialogs

Bovenaan de lijst staat een benoemde componentViewportOptionsDlg_copts waarde waarvan de waarde waarschijnlijk heel dicht bij 0,0 ligt!
Deze waarde is de verhouding tussen de viewport van de asm en die van de preview-component. 0.0 betekent 0% voor ASM en 100% voor Preview; Je moet deze waarde dus wijzigen in iets als wdratio_0.5 50/50 of wdratio_0.9 het formaat van de preview van de component wijzigen in 10%. Genoeg om de scheiding te vinden voor een directe aanpassing. In gebruik is een verhouding tot wdratio_0.7 een goede standaardwaarde.

Het voorbeeld van het onderdeel moet worden gesloten voordat de waarde wordt gevalideerd. Door het voorbeeld opnieuw te openen, is de verhouding veranderd.

Ook wanneer u de preview van SW uitbreidt, vergeet dan niet om deze te verminderen tot 30% voordat u het programma afsluit, om dit probleem te voorkomen bij het openen op andere schermconfiguraties (alleen van 2 naar 1).

Vriendelijke groeten.

NB: vervang de 2020-versie van het pad door uw eigen pad.

2 likes

Heel erg bedankt @Sylk ! Inderdaad is het probleem opgelost, de waarde stond op 0. Waarom, ik weet het niet!
Je had het in ieder geval moeten weten! Nogmaals bedankt!

Koel. Alstublieft.
Ik heb een woord toegevoegd over een voorzorgsmaatregel die moet worden genomen om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt.