Hallo
Als beginner in Solidworks API-programmering (maar helemaal niet in programmeren), heb ik me al enkele dagen de haren uit het hoofd getrokken zonder een oplossing te vinden:
sinds een tekening wil ik in een variabele de "naam van de gelaste onderdelenlijst" ophalen (SW-CutListItemName, d.w.z. de naam die wordt gebruikt in stuklijsten/stuklijsten, voor onderdelen met meerdere carrosserieën).
In de tekening weet ik dat je een bubbel met deze waarde kunt associëren aan een deel in een weergave, dus logisch gezien is het in het programmeren mogelijk om deze waarde te vinden? (Voor bubbels werkt het alleen als er een "stuklijst" is gekoppeld aan de weergave in kwestie).
We moeten ook in staat zijn om het deel dat in de weergave aanwezig is te openen om deze waarde te vinden?
Ik weet echt niet in welke richting en hoe ik moet graven, heeft iemand van jullie een idee?
milieu:
SolidWorks 2021 Standaard, PDM Pro
Bij voorbaat dank
F.MAT
Nou, de klassieke zet:
Na dagen van ploeteren, onderzoek doen in alle richtingen, en net na het stellen van de vraag op dit forum... Ik heb nog een zoekopdracht gedaan, en ik vond hier de informatie die ik zocht:
https://www.codestack.net/solidworks-tools/
In de kavel is er een macro die de weergaven van een tekening hernoemt naar de "naam van de lijst met gelaste onderdelen".
Dus ik hoef het alleen maar te analyseren om te begrijpen hoe we aan deze informatie komen:)
Als het iemand kan helpen....
Bedankt
F.MAT
1 like
Hallo
Als je niet hebt gevonden wat je zocht, aarzel dan niet om contact met me op te nemen, ik zal je een handje helpen.
Twee belangrijke mogelijkheden, afhankelijk van wat je wilt doen:
-- Gebruik de stuklijst van gelaste onderdelen om alle informatie in één keer op te halen en verwerk deze vervolgens in de programmering zonder noodzakelijkerwijs de API te gebruiken (bijvoorbeeld: een macro die een export maakt van de lijst met gelaste onderdelen en deze export analyseert in een Excel-macro). Het is vaak een beetje vies, maar het stelt je in staat om snel tot een resultaat te komen dat in een heel specifieke situatie gebruikt kan worden.
-- Blader door de eigenschappen van de gelaste onderdelen van een enkel onderdeel en/of blader recursief door de componenten van een assemblage om de eigenschappen van elk gelast onderdeel direct op te halen, maar dit vereist een beetje meer beheersing van de PLC.
Codestack is een geweldige site gemaakt door Xarial die de afgelopen jaren geweldig werk heeft geleverd. Je vindt er zeker nog meer goede tips.
De officiële API-hulp is ook erg goed gedaan en uitgebreid en als je een doorgewinterde programmeur bent, zou de officiële hulp, zodra je gewend bent aan het gebruik van SW-API, voldoende voor je moeten zijn.
Aarzel niet om uit te leggen wat je als resultaat wilt bereiken, er kan een "klassieke" manier zijn om het te doen.
A+
Rafael
1 like
Hallo
Dank u voor uw antwoord.
Het is oké dat ik erin geslaagd ben om rond te komen met behulp van Xarial's macro's, inderdaad zijn site staat vol met interessante dingen.
Ik ben geen doorgewinterde programmeur, maar ik slaag er nog steeds in om vrij goed te begrijpen hoe een code werkt (wanneer deze wordt becommentarieerd ^^ ), dus tussen de officiële hulp en de voorbeelden die hier en daar worden gezien, worstel ik een beetje, maar ik slaag er nog steeds in om vooruit te komen.
Nu ga ik de PDM en Document Manager API's aanpakken, ik heb het gevoel dat het een beetje ingewikkelder gaat worden:D
Bedankt voor je voorstel, ik kom terug naar het forum voor de volgende problemen! :)
@+
F.MAT
1 like