API: Een onderdeel "alleen in deze configuratie" repareren

Hallo

Hier probeer ik gewoon een component alleen te repareren in de configuratie waar het verschijnt, en niet in de bovenliggende configuraties zoals het geval is met de code die ik gebruik:

swAssy.FixComponent

Ter info, ik selecteer het onderdeel op naam.

Bij voorbaat dank!

Hallo

Van mijn kant, als ik werk, gebruik ik $FIXE@PieceName<1> in de Excel-spreadsheet. Door Ja of Nee te antwoorden, wordt mijn stuk opgelost. Zelfs voor afgeleide configuraties is er geen probleem.

Maar is dat uw probleem? Ik heb het probleem misschien niet geïdentificeerd ...

Fijne dag.

3 likes

Bedankt

Ik werk in VB direct met de "basis" visuele basis".

Het probleem ligt in het feit dat door het gebruik van de functie "FixComponent" in een afgeleide configuratie, de component vastzat in de geselecteerde configuratie, prima, maar ook in de andere configuraties en daar was het vervelend.

Ik heb mijn macro bekeken en ik heb het probleem omzeild, de assemblages die aan deze macro zijn voorgelegd, gaan daarna in berekening, dus eindelijk kan ik alles oplossen, zodat de asm niet overbelast raakt.

Maar ik ben niet tegen een truc zodat fixcomponent alleen van toepassing is op de actieve configuratie van mijn assembly.

Fijne dag

1 like

Hallo
Ik heb hetzelfde probleem: geen manier om alleen in de actieve configuratie op te lossen.
Ik kwam deze tijdelijke oplossing tegen, maar ik kan het niet begrijpen:

Mijn doel is om alle componenten van het eerste niveau van mijn assemblage te repareren.
Momenteel gebruik ik deze code die ook te vinden is op CodeStack:

Als iemand me zou kunnen helpen...
Bedankt

1 like