API solidworks wijzigt alleen de kleur van een onderdeel in assemblage

Hallo gemeenschap.

Nog steeds in de ontwikkeling van mijn macro's, zit ik vast aan het veranderen van de kleur van een onderdeel in de assemblage. (in dit geval in het rood)

Het is me gelukt om dit in het onderdeelbestand te doen, maar de kleur wordt niet weerspiegeld in de montage.

Ik heb wel regels code gevonden in de api help, maar de code bugs van de eerste regel

http://help.solidworks.com/2015/English/api/sldworksapi/Change_Color_of_Component_in_Specific_Display_State_Example_VB.htm

Heb je een idee???

In alle opzichten voeg ik de code toe van wat ik al heb kunnen doen ...

Bij voorbaat dank

Blije papa

creation_piece_empreinte.swp

Hallo

Voeg uw code toe in een txt-bestand, want het kan zonder SW worden geopend voor een betere leesbaarheid.

Vervolgens, wat is de exacte lijn van de fout? Wat voor soort fout?

Als in SW een kleur aan de assemblage wordt toegevoegd, heeft deze voorrang op de kleur van het onderdeel. Controleer je de verschijningen in de montage?

Hallo

misschien ook een probleem van kleurhiërarchie op het niveau van de PRT: gezicht, functie, lichaam en tenslotte bestand (in volgorde)

Hoi allemaal.

Allereerst mijn excuses voor de traagheid van de reactie (urgentie om te beheren...)

Eerst in de eerste plaats in PJ de txt van de macro code. (De regels code na de plaats waar de crash optreedt, zijn niet gewijzigd en moeten nog worden aangepast.

Om vervolgens de verschillende vragen te beantwoorden

@remrem

De macro crasht op de volgende regel met een ongedefinieerd 91 variabel object of blok met code

Stel swModelDocExt = swModelDoc.Extension in

Nee, ik controleer het uiterlijk van de assemblage niet omdat ik deze wil wijzigen...

@Bbarrand

Ik begrijp het niet... Als ik de kleur toepas, is het op het hele onderdeelbestand ...

In de hoop dat dit mijn probleem opheldert.

Klaar van tevoren.

creation_piece_empreinte.txt