Solidworks-uiterlijk

Hallo.

Na een manipulatie waar ik geen verklaring voor kan geven, is mijn Solidworks-kantoor veranderd. Ik ben een aantal van de weergegeven functies kwijtgeraakt. Ik heb geprobeerd te spelen met de aanpassing van de werkbalken, maar ik kan het niet vinden.

Als prioriteit mis ik de balk die ik op de foto aanwijs.

Bedankt

solidworks.jpg

Hallo

U moet met de rechtermuisknop op de vervolgkeuzelijst van de functie klikken en het gewenste tabblad aanvinken

Vriendelijke groeten

1 like

Als het tabblad niet aanwezig is, klik dan met de rechtermuisknop op de balk -> Pas de ordermanager aan

Een tabblad toevoegen

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @viking 

Zichtbaarheid op de werkbalk in-/uitschakelen

De zichtbaarheid van de werkbalk inschakelen:

Voer een van de volgende stappen uit:

• Klik met de rechtermuisknop in de vensterrand en schakel de naam van een werkbalk in of uit.
  • Klik op Extra  > Aanpassen. Selecteer op het tabblad Werkbalken de werkbalken die u wilt weergeven.

Add-in werkbalken zijn alleen beschikbaar als de producten zijn geïnstalleerd en u ze hebt toegevoegd aan SOLIDWORKS.

Om de zichtbaarheid van alle actieve werkbalken en de Command Manager mogelijk te maken:

Klik op > gebruikersinterface weergeven > werkbalken of druk op F10.

@+ ;-)

Bedankt. Uiteindelijk was de optie Workspace de oplossing. (zie foto)

Is er een oplossing om een back-up van uw Solidworks-desktop te maken en deze opnieuw te kunnen installeren in geval van verlies?

solidworks_2.jpg

Om een profiel te exporteren of een solidworks-profiel te importeren, moet je naar solidworks 20XX-tools gaan (afhankelijk van het jaar helpen dan om de parameters te kopiëren)

2 likes

Bedankt. Ik heb zojuist mijn profiel opgeslagen dankzij deze manip.