Hallo
Ik heb een probleem dat al heel lang aan de gang is: in een complex onderdeel (al dan niet in gelaste structuurmodus, mengen van plaatwerk/extrusie eenvoudig) breng ik een kleur aan op het onderdeel (in het algemeen helemaal bovenaan de as): bijvoorbeeld een RAL1006 (geel):

Dus mijn kamer is geel, maar als ik ververs, verandert een willekeurige stroom (en ik weeg mijn woorden) van kleur. Op mijn huidige deel wordt een ligger grijs zoals de basiskleur zonder uiterlijk, terwijl de rest niet beweegt.
Als ik naar de instellingen voor kleuren en uiterlijk ga, realiseer ik me dat de behuizing van dit deel is veranderd in grijs, met voorrang op het geel van het algemene deel:

Als ik deze kleur verwijder, of verander in RAL 1006 identiek aan de rest van de kamer, ververs... BAAAAM (geluid vergelijkbaar met dat van mijn hoofd dat door een van mijn twee schermen gaat):

Mijn flow is heel geel, dat is fijn. Maar de rest veranderde in gele radioactieve pis.
Na controle veranderen de waarden van de kleureigenschappen echter niet...
Ik droog, hoeveel ik ook rondloop, ik val helemaal vast. Ik controleerde de eigenschappen van elke functie, elk lichaam, elk gezicht... Plaatwerk, geen plaatwerk, materialen veranderen, alles identiek maken, alles anders, maar het verandert niets.
Ik hoop dat iemand me kan begeleiden voordat ik in een depressie ga...
Bij voorbaat dank.
2 likes
Hallo
Interessante vraag omdat wij dit probleem ook vaak hebben, en zonder oplossing! sinds ik Solidworks gebruik, is het kleurbeheer altijd "raar" geweest
Ik kijk uit naar antwoorden...
2 likes
Fifounet44, misschien een extra element:
Dit stuk is dat van een collega op kantoor. Ik volg dit soort problemen vaak om te proberen ze aan mijn kant op mijn werk op te lossen.
Ik heb de indruk dat dit fenomeen zich alleen voordoet wanneer het onderdeel wordt gebruikt (of gewijzigd) door verschillende gebruikers (en dus misschien meerdere verschillende SW-instellingen).
Door het stuk zelf opnieuw te maken, zelfde vorm, zelfde materialen, ... enz., Ik heb geen probleem. Op complexe elementen, plaatwerk, bazen, oppervlakken, heb ik ook geen probleem. Aan de andere kant heeft een andere collega hetzelfde probleem met een buizenchassis, waar verschillende ontwerpers aan hebben gewerkt...
Ik stel mezelf serieus de vraag.
Als laatste:
Ik vroeg me ook af (in het geval van geel 1006 dat overgaat in pisgeel) of het verschil in verfrissing niet alleen te wijten was aan de kleuren die zich aanpassen aan de scène. Ziet het uiterlijk er (visueel) uit zoals het oorspronkelijk is gemaakt, en past het zich bij het vernieuwen aan de scène aan?
Ja, de kleur past zich aan de scène aan, en voor de kleurverandering merkte ik dat het in een assemblage vaak gebeurt na het transparant maken van een onderdeel of assemblage en vervolgens na het verwijderen van deze transparantie dat er een kleur wordt toegepast op dit onderdeel of assemblage in de assemblage of transparantie is toegepast. (Bug Sw2016? en misschien de volgende?)