Apparition du message " Initiële interferentie is niet toegestaan voor de Virtual Wall". Comment supprimer ce message d'erreur?

Hallo

Aan het einde van de contactdetectie - ongeveer 36% van een quasi-statische simulatieberekening, onder de solid works-simulatiesoftware - stopte deze foutmelding de berekening.

Ik gebruik een "virtuele muur" -functie, met een "flexibele" configuratie om het gedrag van een plaat die op rubberen steunen is bevestigd te simuleren.

Wat zijn  de mogelijke oorzaken van deze foutmelding?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Goedenavond

Moeilijk te zeggen zonder de parameters te zien, maar het doet me denken aan een onderwerp dat we onlangs hebben behandeld. We hebben dezelfde fout meerdere keren gezien met silent blocks of veren

Het is een kwestie van de constructie van je simulatie, vooral als ik dit lees :(( het gedrag van een plaat bevestigd op rubberen steunen . ))

Om meer te zeggen, moet je in een eerste plaatsen afbeeldingen bij voorkeur met de boom met alle parameters.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Gezien de foutmelding lijkt het erop dat er in de begintoestand een interferentie is tussen een onderdeel en de virtuele muur. Controleer of je onderdeel niet door deze muur gaat.

Vriendelijke groeten

Kanton Gauthik

1 like

Hallo

Dank u voor uw hulp.

Nee, er was geen interferentie in de begintoestand: de kamer en de virtuele muur waren meerdere keren zo groot als de kamer.

Sinds de publicatie van dit bericht heb ik een oplossing gevonden om het probleem te omzeilen : ik heb de flexibele virtuele muurfunctie vervangen door vaste delen toe te voegen (het vaste deel van het stille blok te materialiseren) en vervolgens veerconnectoren toe te voegen.

De berekening is gedraaid in deze nieuwe configuratie. Dus ik denk dat het kwam door de constructie van de schakels, of door het modelleren.

Probleem opgelost. Bedankt.