Een beroep doen op de professionals van de BE, hoe werkt u sinds het begin van de opsluiting?

Hoi allemaal

U kent de waarden van de Lynkoa-gemeenschap, die ons doen denken dat we samen verder komen! Dat laat je elke dag zien door middel van de uitwisselingen op dit forum. Tegenwoordig worden er veel vragen gesteld over de gezondheidstoestand van de industrie...   Hoe beleeft u deze periode in uw industriële bedrijf, na enkele weken opsluiting?

Bij voorbaat dank als u een paar minuten de tijd heeft om deze vragenlijst in te vullen, zodat we snel trends in de industrie tijdens de lockdown kunnen vaststellen, de resultaten met u kunnen delen en best practices kunnen opstellen voor iedereen in de industriële gemeenschap! Elke stem is belangrijk.

Klik hier om deel te nemen

Dit is natuurlijk geen technische vraag! Maar ik ben er zeker van dat de leden van dit forum (dat ik al heel lang ken voor het grootste deel :) ) zullen begrijpen dat dit op dit moment zo'n belangrijk onderwerp is dat het hier zijn plaats heeft. De industriële gemeenschap blijft verenigd!

Dank u allen

Fijne dag, zorg goed voor jezelf!

1 like

Hallo Clementine,

Voor mij gaat het heel goed, want ik werk in de speciale machine voor de voedingsindustrie... dus op dit moment is alles in orde.. @+.

1 like

Hallo A.R,

Heel goed nieuws! 

Bedankt voor je feedback,

1 like

Hallo Clementine, 

Thuiswerken en vanuit mijn raam naar het mooie weer kijken. Sinds de daling van de vervuiling heb ik niet langer de indruk dat ik in de diepten van Bretagne ben ...

1 like

Hallo Clementine,

Ik ben al 1 maand gedeeltelijk werkloos omdat ik een onderaannemer ben van bedrijven die hun structuren hebben gesloten. En hoe werkt het in uw land?

1 like

Hallo

Ingevulde vragenlijst ...

Voor ons is het telewerken voor alle mensen die op kantoor werken, barrièregebaren en andere voorzorgsmaatregelen voor mensen die op de werf moeten werken (verspaning, montage, enz.).

Vriendelijke groeten

1 like

Ik heb ook het formulier ingevuld.
Ik werk nu meer dan een jaar vanuit huis. Het was niet gemakkelijk om op te zetten. Maar het werkt nu goed.
Mijn dagelijks leven is dus niet veel veranderd op professioneel niveau.
Ik ben blij dat veel mensen vandaag vanuit huis gaan werken. Het heeft mijn leven veranderd.

2 likes

Formulier ingevuld. Anders zijn er 18 van de 20 mensen in BE aan het telewerken, en van wie er 2 deel uitmaken van het normale werk in het bedrijf (met inperkingsmaatregelen). En degenen die vanuit huis werken, komen van tijd tot tijd terug voor een dag om live te ruilen (met een schema voor degenen die terugkomen zodat ze niet allemaal tegelijk zijn)

Voor telewerken hernoemt hij hun 2e interne harde schijf om het te laten lijken alsof het de serverschijf is (X:\)

Hacky maar functionele oplossing!

1 like

Bedankt allemaal voor het invullen van de vragenlijst.

@fab kamp: ongelooflijk dit mooie weer... Het weer is nog nooit zo mooi geweest, toch? De planeet neemt wraak :'( (Ik hou van Bretagne!)

@ac Cobra 427: verdomme... Kook je en doe je aan doe-het-zelf? Thuis is de activiteit voor sommigen rustiger, voor anderen intensiever . We blijven in agile modus om onze klanten de beste oplossingen te bieden. 

@d.Roger: Aan de top is het een industrie die draait! Succes 

@remrem: je bent een pionier! Maar werk je elke dag? Een groot bewijs van moderniteit en het bedrijf van de toekomst, bravo. Je bent een stap voor, heb je de 3DEXPERIENCE kunnen testen? Ik schrijf op dit moment veel artikelen over dit onderwerp. Ik vraag me af of SW-gebruikers worden verleid door SW in de Cloud. Sommige modules van de 3DEXPERIENCE zijn gratis beschikbaar.

@sbadenis: Printen als een !! Oh ja, het is Güellt, geweldig team in de agro :) goed gedaan voor de truc, het is leuk om dat te delen! 

1 like

Hallo

Voorlopig slagen we erin om de sites af te werken die voor de opsluiting zijn besteld, maar voor sommige merken is het onmogelijk om ter plaatse te worden geïnstalleerd, op leveranciersniveau worden de deadlines met één tot twee dagen verlengd, aan de andere kant zal vanaf volgende week een groot deel van de productie op technische stoppels zijn...

@stephane_5: ingewikkeld voor de wereld van retailers... Ik heb een vriend die neonreclames maakt, hij moest ook een deel van het team werkloos maken. Moed voor jou!

@Clémentine: Ik zag je berichten op de 3DExperience. Mijn nieuwsgierigheid dwong me om ze te lezen. Maar ik geef toe dat ik niet veel voordelen zie voor SW-gebruikers.
Ik werk in een tempo van ongeveer 15 dagen en één dag in een bedrijf. Een helse gok in het begin.

Een paar feiten: ik gebruik HP Remote Graphics-software om te werken op mijn werkstation dat bij het bedrijf is gebleven. Dit is veel efficiënter dan remote desktop. Vervolgens een plek gewijd aan werk, gedefinieerde schema's en communicatiemiddelen om in contact te blijven.

Hallo

Ingevulde vragenlijst ...

Voor ons is het telewerken voor alle mensen die op kantoor werken (via VPN), barrièregebaren en andere voorzorgsmaatregelen voor mensen die op de werf moeten werken (verspaning, montage, enz.).

Vriendelijke groeten

(Nb: bedankt voor de tekst D. Roger :-) )

1 like

@remrem: Oh ja? Het is interessant om uw mening te hebben. Wetende dat ik tegenwoordig al mijn software in de cloud gebruik (Adobe, CRM,...) kan ik me niet voorstellen terug te gaan naar een thick client. Maar ik denk dat de SW-wereld er snel naar toe zal komen.

Bedankt voor de informatie over uw methoden voor werken op afstand, het is erg interessant, ik ga dit delen met ons team dat op dit moment op afstand uitgeruste machines heeft opgezet voor onze klanten in online training.

Ik denk dat ik een artikel zou kunnen schrijven over deze nieuwe paragidms voor werken op afstand van het bedrijf! Het laat alleen maar zien dat dit al een tijdje bestaat bij sommige fabrikanten en erg goed werkt;)

Hallo

vragenlijst ook ingevuld. We worden geconfronteerd met dezelfde problemen (o.a . transport/leveranciers), vooral omdat we voornamelijk in de export werken. Het studiebureau werkt voor 90% op afstand. Verbinding met bedrijfsservers via DirectAccess. Probleemloze verbinding met Autodesk VAULT.

Hallo

Sinds iets meer dan 2 jaar telewerk ik 2 dagen per week, het is waar dat het je leven verandert en hoe zit het met de extra efficiëntie als je rust en concentratie nodig hebt tijdens bepaalde fasen van het ontwerp ...

Voor mij is de keuze gemaakt voor het gebruik van een laptop met licentie lenen, al mijn SW-instellingenbestanden staan op mijn lokale harde schijf zodat ik indien nodig volledig autonoom kan zijn. Ik heb toegang tot Epdm via de VPN en ik voel slechts een kleine vertraging tijdens het laden, extraheren, back-uppen en archiveren, maar het is waar dat mijn internetverbinding echt goed is ... Ik heb de afstandsbediening van mijn werkstation getest, dat ter plaatse is, maar ik merk dat de vertragingen bij het weergeven beperkter en vermoeiender zijn dan deze lichte vertraging bij het openen van de bestanden die aanwezig zijn in Epdm.

En zoals remrem zegt, een plek gewijd aan werk, gedefinieerde schema's en communicatiemiddelen om in contact te blijven en het rolt...

Vriendelijke groeten

@clémentine en ja nog nooit zo lang mooi weer gezien... Het laat alleen maar zien dat het Bretonse klimaat slechts een gevolg is.... Ik zou graag willen dat de natuur ook haar rechten terugneemt, het zal helaas maar van korte duur zijn... En als je zoveel van Bretagne houdt, aarzel dan niet om langs te komen, we gaan een binouse drinken;

1 like

Clementine, het is duidelijk dat het perfect weer is voor opsluiting, ik speel de leraar voor mijn kinderen en in de pauze; het is voetbal en trampoline...

Het is lang geleden dat we iets van je hebben gehoord, hoe gaat het met je nieuwe functie?

Hallo Clementine

Ik werk al 10 jaar vanuit huis, afgezien van de tijd die nodig is om me bij de klant op te zetten. Aan de andere kant hebben klanten het moeilijk met videoconferenties, maar met mobiele telefoons, die in feite waterdicht zijn in vergelijking met hun IS, begint het te verbeteren.

Wat betreft de cloud, het is NEE, NEE en NEE, het is een enorme zwendel, zeker leuk aan de oppervlakte.

Anders kunt u net zo goed al uw zaken rechtstreeks naar de NSA hosten of al uw handelsgeheimen naar Amerikaanse bedrijven sturen, om er maar een paar te noemen.
We mogen niet uit het oog verliezen alle verliezen of diefstal van informatie verliezen, zelfs niet in bedrijven die normaal gesproken worden beschermd Sony, geitenbillen, enz...).
Om nog maar te zwijgen van de ransomware of spyware die de afgelopen drie jaar veel bedrijven direct of indirect failliet heeft laten gaan en instellingen of productie permanent heeft geblokkeerd. (Zie informatie van cyberbeveiligingsbedrijven en de wervingshausse in deze sector.)

Een andere zwendel vermomd als "we doen je een plezier" is wat ook wel het syndroom van toegevoegde waarde en terugkerende omzet wordt genoemd. Je gaat naar de cloud om zogenaamd geld te besparen, maar dit maakt je meestal captive en afhankelijk van cloudsoftware en bestanden die in de cloud worden gehost. De klok terugdraaien is pijnlijk en gevaarlijk.
Voor welk gewin? geen! Maar met verborgen bijkomende kosten.
Kijk eens hoe weinig midcaps, VSE's en KMO's zich in de cloud bevinden en het is geen gebrek aan dynamiek of archaïsme, maar gewoon door het echte gebrek aan service (geen significante VA) en door wantrouwen jegens de concurrentie.

Het spreekt voor zich dat dit in grote bedrijven betekent dat een deel van de IS moet worden uitbesteed (vooral voor zeer, zeer grote dataverbruikers), wat de kosten zou moeten verlagen door zich opnieuw te concentreren op hun kernactiviteiten. Alles wat geen verband houdt met wat we produceren of verkopen, is niet essentieel, dus verminderen we perifere functies en ondersteunende functies.

Dus om af te sluiten, kijk echt naar hoeveel bedrijven er op de cloud zitten in vergelijking met het aantal bedrijven in Europa en je zult zien dat het er maar heel weinig zijn, ondanks de hype die eromheen wordt gemaakt.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik heb je formulier ingevuld, maar ik vond het een beetje licht in termen van de antwoorden op de impact van covid19.

Ik denk dat in plaats van een binair antwoord (beïnvloed/niet beïnvloed), het interessanter zou zijn om een antwoord op een schaal van 1 tot 10 te plaatsen.

Ik neem het voorbeeld van onze zaak in het bedrijf:

Covid 19 heeft een impact gehad op onze leveranciers en dus ook op onze onderdelenvoorziening. (Dus daarom ben ik genoodzaakt om "ja" te antwoorden op de vraag), maar in werkelijkheid is dat de enige impact die we hebben gehad.

Wij zijn een fabrikant van bosbouwmachines, wat betekent dat we vrachtwagens uitrusten en aanhangwagens vervaardigen die bedoeld zijn om boomstammen over de weg te vervoeren. Omdat we bijna alles in eigen beheer doen, zijn we niet echt afhankelijk van anderen. Aangezien de aanvoer van grondstoffen (platen, buizen, enz.) op peil blijft, kunnen we onze apparatuur blijven bouwen.

Van de 35 medewerkers die we hebben, zijn er maar 3 afwezig.

Wat het ontwerpbureau betreft, we zijn met z'n tweeën en we zijn fysiek aanwezig in het bedrijf. In de KMO die we zijn, moet het studiebureau ook naar het atelier om metingen te doen, prototypes te testen of de voortgang van het werk op te volgen, dus het is ingewikkeld om telewerk voor ons op te zetten.

TL; DR: We hebben weinig last van de COVID19 dankzij het feit dat we veel in eigen huis produceren en dat we een vrij grote voorraad onderdelen hebben om deze crisis het hoofd te bieden.

Vriendelijke groeten 

Kanton Gauthik