Bellen met Lantek Expert Users

Hallo, ik doe een beroep op de ontwerpers die ook Lantek Expert gebruiken voor laserprogrammering. Er is geen Lantek-forum op het net, dus ik hoop hier mijn antwoord te vinden. Ik heb een probleem bij het afdrukken van de werkplaatsfiche (pdf), in de linkerbovenhoek heb ik het logo toegevoegd van het bedrijf waar ik werk, maar plotseling drukt het niet meer, ook al heeft het altijd eerder gewerkt. Ik heb een bitmapafbeelding hernoemd Acercade.bmp en op dezelfde plaats opgeslagen als het standaard Lantek-logo . (C:\Lantek\Expert\Bitmaps) wanneer u het workshopblad op deze manier afdrukt, ziet u het LOGO van uw keuze. Ik vraag me af waarom het verschijnt in Lantek als ik een voorbeeld maak, maar het verschijnt niet op de pdf van het rapport dat Lantek heeft gemaakt? Heb je ideeën? Zie bijgevoegde foto. Bedankt. 

lantek-logo.jpg
1 like

Hallo @laser_2 

Ik heb een vraag gevonden die je misschien wat stof tot nadenken kan bieden over je probleem: https://www.lynkoa.com/forum/autocad/lantek-expert 

Zo niet, en uit mijn onderzoek, lijkt het mij dat @Bart☺ gebruik (of gebruikt?) Lantek als je hem ooit een berichtje wilt sturen! 

Fijne dag 

Coralie 

5 likes

Dank je wel Coralie.  :)

1 like

Ik had dit probleem tijdens het updaten van de software.

Is het nieuwe logo even groot als het oude?

Ik zal morgen naar mijn werk kijken;)

Na een proefperiode werkt het voor mij.

Ik heb het Acercade.bmp bestand vervangen door een bestand met ons bedrijfslogo.

Thuis heb ik het in C:/Lantek/EasyPunch/BITMAPS/Acercade.bmp geplaatst en alles drukt correct af.

Vergeet niet om de zaak te respecteren, je weet maar nooit...^^

1 like

Bedankt Bart, ook ik heb het originele bestand vervangen door een afbeelding van ons bedrijfslogo in hetzelfde formaat in bitmap. Het werkte altijd, behalve op een ochtend zonder aanwijsbare reden, je kunt het logo niet meer zien tijdens het afdrukken. Toch staat het bestand nog steeds op zijn plaats in: C:\Lantek\Expert\Bitmaps

Moet ik de installatie-cd/dvd repareren? 

Ik vermijd het aanraken van de installatie van Lantek, uit ervaring heb ik het altijd erg moeilijk gevonden om te installeren....

Als u vertrouwd bent met het installeren van Lantek, is er niets dat u ervan weerhoudt dit te doen.

De vraag die je jezelf moet stellen is: is het echt essentieel om dit logo te hebben? De verhouding tussen de tijd die wordt besteed aan het zoeken en het gewenste resultaat.

Wat is de versie van uw Lantek?

Ja, ik hou niet van deze neiging van Lantek om zijn parameters te verliezen, zodra de snijtijd van het afgedrukte rapport 3x hoger was dan normaal, had de Lantek-technicus een softwarereparatie uitgevoerd. Nu nog het logo. het is niet noodzakelijk, maar wel leuk om het logo op de gedrukte rapporten te hebben. De versie van mijn Lantek is 2018, ik ben toe aan een bijgewerkte versie. 

Als het uw logo vervangt door de basisafbeelding, betekent dit dat het ergens bestaat.

Je moet de verkeerde map hebben gemaakt, zoek naar het accercade-bestand in andere mappen, je moet een andere hebben.

Het Gif-bestand is voor de lanceringsafbeelding van de software, u kunt er ook het logo van uw bedrijf op zetten.

Hou me op de hoogte;)

1 like

Zou het kunnen dat de boosdoener een Windows-update is? Ik heb de laatste Windows update= gedaan en ineens kwam mijn logo terug. De dag ervoor was hij echter niet aanwezig bij mijn indrukken. Ik weet zeker dat het daardoor moet zijn geweest. Mijn probleem is opgelost, bedankt dat je me probeert te helpen. 

capture_decran_2021-04-19_083622.jpg