FeatureManager-structuur: lettertypen van tijd tot tijd wijzigen

Hoi allemaal

Weet u of het mogelijk is om het lettertype in de Design Tree voor bepaalde componenten te wijzigen?

Het lijkt misschien gek, maar in grote vergaderingen denk ik dat het erg handig zou zijn.

Voorbeeld in mijn geval: Vet of in kleur om snel onderdelen of samenstellingen te lokaliseren die zijn gewijzigd of voor een snelle identificatie van componenten die kunnen worden gewijzigd. En/of om de aandacht te trekken voor medewerkers die aan hetzelfde project werken.

Door met de rechtermuisknop op de component te klikken in het contextmenu of door een functietoets te gebruiken. En sla op zoals het is, wanneer het bestand is opgeslagen.

Misschien is dat wel veel vraag tegelijkertijd!

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

1 like

Ik denk niet dat het wijzigen van het lettertype in de creatieboom mogelijk is.

Aan de andere kant kunt u mappen maken (gewijzigde onderdelen, gewijzigde onderdelen, enz...) en uw assemblages en componenten indien nodig naar deze of gene map verplaatsen.

3 likes

ja zoals philippeB zegt

Mappen maken

En die mogelijkheid heb je ook

Een onderdeel in een assemblage bewerken

De meeste aflopende relaties worden gemaakt bij het bewerken van een onderdeel binnen een assembly. Dit wordt ook wel in-context bewerken genoemd , omdat u de functie in de context van de assembly maakt of bewerkt, in plaats van geïsoleerd zoals meestal het geval is bij het maken van onderdelen. Met contextuele bewerking kunt u het onderdeel op de juiste locatie in de assemblage zien terwijl u de nieuwe functie maakt. Als alternatief kunt u de geometrie van aangrenzende onderdelen gebruiken om de grootte of vorm van het nieuwe object te definiëren.

Zelfs als u geen top-down ontwerpmethoden gebruikt, kunt u het onderdeel nog steeds bewerken in het assemblagevenster. Wanneer u bijvoorbeeld in een assemblage werkt, kunt u de extrusie van een onderdeel wijzigen om de richting ervan om te keren, of een afronding wijzigen om meer randen van hetzelfde onderdeel toe te voegen. In dit geval wordt er niet gesproken van een top-down ontwerp omdat de andere onderdelen van de assemblage niet worden gebruikt.

Bij het bewerken van een onderdeel in het kader van een assembly kun je aan de hand van kleuren aangeven welk onderdeel bewerkt wordt. U kunt ook de transparantie van assemblagecomponenten wijzigen bij het bewerken van een onderdeel.

Een onderdeel in een merk bewerken:

1. Klik met de rechtermuisknop op het onderdeel en selecteer Onderdeel bewerken of klik op Onderdeel  bewerken op de werkbalk Assemblage.

De titelbalk toont de naam van het onderdeel in de assembly die geopend is om te bewerken: <nom_de_la_pièce> in <nom_de_l assembly> .sldasm. Merk op dat het bericht in de statusbalk aangeeft dat u nu het onderdeeldocument bewerkt, hoewel de hele assemblage zichtbaar is.

Wanneer u een onderdeel bewerkt in de context van een merk, wordt de configuratie waarnaar in het merk wordt verwezen, de actieve configuratie in alle geopende vensters (bijvoorbeeld als het onderdeel in een eigen venster is geopend).

Als het onderdeel in een ander geopend assemblagedocument wordt gebruikt en de huidige of laatst opgeslagen componentconfiguratie gebruiken is geselecteerd, heeft dit ook gevolgen voor dit artikel.

Zie Componentconfiguraties in een assembly voor meer informatie.

2. Breng de nodige wijzigingen aan in het onderdeel.

3. Als u wilt terugkeren naar het bewerken van de assembly, klikt u met de rechtermuisknop op de naam van de assembly in de FeatureManager-ontwerpstructuur. U kunt ook met de rechtermuisknop ergens in het grafische gebied klikken en Merk bewerken: <nom_de_l merk selecteren > of op Onderdeel bewerken klikken .  

@+ ;-)

1 like

Ik maak al gebruik van de functies die je opsomt. Dit zijn alternatieven, maar dat beantwoordt mijn vraag niet helemaal.

Ik ben bang dat er een ontwikkeling in het hart van de software nodig is om mijn vraag te beantwoorden.

1 like

Door ***** voor een naam te zetten, word je snel in de boom gezien.

3 likes

Ja dank je, het is een oplossing die dichter bij mijn verzoek ligt.

Moge de kracht met je zijn!

2 likes

Of het is mogelijk om de bewerkingsfuncties in de map Favorieten te plaatsen.

Klik met de rechtermuisknop op de functie en voeg vervolgens toe aan favorieten.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Ja geweldig, het werkt ook voor onderdelen en assemblages.

Bedankt Jedi Master!