Ik kom altijd terug op de aanklacht met hetzelfde bestand.
Er werd me altijd verteld dat ik een stuk moest tekenen alsof ik het aan het maken was om de moeilijkheden ervan te beseffen.
Dus dat is wat ik probeer te doen met de volgende straal.
Ik weet niet hoe ik een boog tussen de lijn en de andere boog moet tekenen, zodat deze overeenkomt met een enkele buigbewerking.
De lengte van het bestaande segment en de boog kan worden gewijzigd, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen om iets regelmatigs te hebben zoals de afbeelding hier:
Mijn excuses voor de termen die niet erg technisch zijn.
Er zijn, zoals gewoonlijk, verschillende manieren om het te doen.
U kunt een 3D-schets maken van een plan door de hoek in te stellen op een ander vlak, de boog van een cirkel te maken en filets toe te voegen.
U kunt twee schetsen op vlakken maken en met het gereedschap voor geprojecteerde curve de 3D-schets van deze vouw maken. Het enige dat overblijft is om verlof toe te voegen en zelfs dan hangt het af van je schetsen.
De eenvoudigste is de eerste oplossing, maar vereist meerdere scans.
De tweede is schoner, 3 2D-schetsen omgezet in 1 3D-schets en een enkele scan. Een oplossing die wat meer kennis vereist.
Allereerst hoop ik dat je om het te vereenvoudigen aan de helft van het stuk werkt, om vervolgens een lichaamssymmetrie met fusie te maken.
Ik zou ook beginnen met een 3D-schets: - de grote boog wordt in helling beperkt via een constructielijn, waarbij het midden en het ene uiteinde worden beperkt op het middenvlak; - Bladeren worden gemaakt via de tool Schetsbladeren.