Arc - DXF Exporteren

Hoi allemaal

Ik ben een elektronicatechnicus, maar ik moet solidworks gebruiken om de contouren van mijn circuit te tekenen om het te kunnen importeren (in *.dxf*) onder mijn plaatsings-/routeringssoftware (proteus).

Ik heb mijn stuk zonder al te veel problemen ontworpen. Deze heeft nogal wat spline, en als ik hem exporteer naar *.dxf* lijken mijn bordranden die er goed afgerond uitzagen in solidworks nu een segmentvolgorde te zijn.

Misschien is dit normaal? of misschien heb ik geen optie geselecteerd.

In ieder geval, als iemand een oplossing had, zou ik blij zijn.

Bij voorbaat dank,

Fabrice

plans.rar

Hallo

Bij het exporteren naar DWG of DXF heb je de keuze om de splines om te zetten naar poylines of niet.

Sommige snij- of verspaningsmachines houden niet van spiebanen, daarom is er deze optie.

Als u dit gedrag wilt uitschakelen, selecteert u in het venster <<Opslaan als>> <<Optie>> en ziet u snel welke instelling u wilt wijzigen.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Bij het exporteren naar dxf heb je in het opnamevenster een "opties... "

Klik erop en kijk of het vakje "exporteer alle splines naar splines" is aangevinkt

Of als het de andere is die er net onder staat. Het moet de eerste zijn die wordt gecontroleerd

Edit: Te sterk xD Yves

3 likes

Binnen 10 seconden:)

2 likes

Bedankt voor je feedback.

Inderdaad, ik had deze optie gezien en de 2 gevallen geprobeerd, en het verandert niets.

Aan de andere kant zag ik nog iets anders onder solidworks. Als ik mijn wijzigingen aanbreng, heb ik mijn "afrondingen" en zodra ik opsla, zie ik mijn segmenten ook onder solidworks.

Misschien zit het probleem in eerste instantie onder solidworks, ik ben vast vergeten iets te doen.

Bedankt

Fabrice

Het probleem met splines is dat, hoewel het een goed gedefinieerd wiskundig object is, software niet allemaal dezelfde manier heeft om ze te berekenen, dus de export wordt mogelijk min of meer in de war gebracht.

In jouw geval heb ik niet de indruk dat splines de beste oplossing zijn, ik zou liever proberen boogsegmenten te maken (ik tel er 7). Bovendien is je stuk symmetrisch (voor de buitenvorm), dus je kunt het in tweeën maken.

1 like

Bedankt voor het advies voor de strikken. Ik heb deze methode gebruikt (het is een beetje omslachtig), maar het werkt.

Nogmaals bedankt.

Fabrice

Visueel is het instelbaar in de opties op het tabblad Prestaties en beeldkwaliteit.

Waar open je je dxf mee?

Misschien moet deze software worden geconfigureerd.