Abrupte stop na het corrigeren van een schets

Hallo

Na het installeren van SW 2024 SP1 komen we problemen tegen tijdens het bewerken van een schets.

Wanneer we een schets bewerken, bijvoorbeeld om een beperking te corrigeren of een te verwijderen hoofdtekst te wijzigen, reageert SW niet meer en wordt deze gesloten. Dit is van toepassing op het wijzigen van een waarde van bestaande dimensies of het bewerken van een functie zonder wijziging.

We hebben dit probleem niet bij eerdere versies.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo
Ik denk dat het antwoord daar is:

Na installatie van SW 2024 SP1

Solidworks in SP1 versie tot SP3 of zelfs 4 is niet gemaakt voor productie omdat het veel te buggy is. Zoals al gezegd in andere berichten, is het beter om te wachten tot de SP4- of SP5-versie overschakelt naar een nieuwe versie van solidworks.

3 likes

En als gevolg... Succes :slight_smile:
Of installeer de 2023 SP5 opnieuw als je de mogelijkheid hebt. Het lijkt mij dat er compatibiliteit is in SW SP5 van het voorgaande jaar en SW SP1 van het volgende jaar

3 likes

Hallo

Ik vermoedde dat het geen goed idee was om deze versie te installeren. Maar om fouten te hebben bij het wijzigen van een schets, ben ik verrast.

Dank u voor uw antwoorden.

Het ideaal zou zijn om de nieuwste versie van de 2024, de SP2, te testen.
Hier te downloaden als je op Visiativ bent:
https://ftp.visiativ-solutions.com/SOLIDWORKS/2024/
Anders is een andere mogelijkheid dat uw SW-gebruikersprofiel beschadigd is.
Om te testen of dit het geval is, voert u solidworks RX uit (zoekmenu: rx) en voert u SW uit met een fabrieksprofiel:

Als SW nog steeds bugs veroorzaakt, komt dit van de versie of van uw pc, als het geen bug meer veroorzaakt, komt dat omdat het afkomstig is van het gebruikersprofiel, wat gebeurt wanneer u een profiel van een andere versie herstelt.

5 likes

Hallo
Ik neig meer naar het antwoord van @sbadenis, ik vind het niet erg dat de SP1 onstabiel is, maar daar zou het nog steeds een beetje te groot zijn en vooral niets van dit type in de correcties van de SP2 (wat verrassend zou zijn gezien het type bug als het door niemand werd gemeld).

2 likes