Hallo allemaal,
Ik heb een mysterie dat ik niet kan oplossen.
Ik maak een buizenframe van 200x100 waarbij de buizen samenkomen op een achthoekig stuk. Pas toen ik de draaitafels aan het maken was, realiseerde ik me iets vreemds, de verticale randen zijn goed uitgelijnd op Y (als ik dimensioneer heb ik een meting in mm, dus mijn streken zijn parallel) maar de horizontale rand heeft een hoek van 0,13°, op zich kan het me niet schelen dat ik het onderdeel kan maken omdat het geen verschil zal maken voor de productie, maar ik ben geïntrigeerd. Ik heb het model van mijn buis gecontroleerd en toch staat alles loodrecht. En ik heb deze anomalie op de 4 balken diagonaal en niet op de andere. Ik voeg een screenshot en het betreffende document toe. Ik heb nog nooit een raamwerk gemaakt, dus ik vraag me af of ik niet ergens een fout heb gemaakt.
2020-01-24.png
Standaard heeft solidworks op een niet-loodrechte schets de neiging om het profiel te roteren.
Om het opnieuw uit te lijnen, bewerkt u de profielfunctie en klikt u vervolgens op Uitlijning (1) kies horizontale of verticale asuitlijning, vervolgens op een rand die de uitlijning definieert (2 bijvoorbeeld hier) en definieer de uitlijnhoek.
Dit is een mislukte bug of verbetering die al bestaat sinds versie 2016 of zo. Het probleem bestond niet op de 2014-versie. (uit het hoofd)
1 like
Bedankt voor je snelle reactie!
Dat is echter wat ik vanaf het begin had gedaan (oorspronkelijk was de buis veel meer gekanteld dan dat), ik heb het geprobeerd door "uitlijnen met de horizontale as" of verticaal te veranderen , maar het probleem blijft hetzelfde, en als ik de hoek verander in 359.87 is het de verticale rand van de buis die niet meer goed is.
Is het niet het deel van de buis dat het defect heeft?
2 likes
Controleer net als stefbeno de doorsnede van uw buis, om het pad van uw profielbibliotheek te zien: optielocaties van de bestanden Gelaste constructieprofielen, dan opent u het betreffende profiel en controleert u de schets van het profiel.
1 like
Ik heb het gecontroleerd en het heeft geen probleem, ik heb beperkingen toegevoegd om 100% zeker te zijn...
Dat is wat onsamenhangend is, op de 200 van de buis ben ik verticaal, maar niet op de 100...