MEP Verborgen Randen Assemblage

Hoi allemaal

Ik heb een vraag over 2D tekeningen op Solidworks, in het geval van een assemblage.

Is het mogelijk om een weergave in de modus "Schijnbare verborgen lijnen" te zetten (met gestippelde randen) en, in dezelfde weergave, sommige onderdelen (of subassemblages) weer te geven zonder deze verborgen stippellijnen?

In sommige gevallen kan het interessant zijn, niet alle randen zijn essentieel en vervuilen / verzwaren het hele plan. 

Bedankt.

Sylvain.

1 like

Hallo

Vouw in de ontwerpboom van uw tekening uit om met de rechtermuisknop te klikken op de delen waarvan u de verborgen randen wilt weergeven => de verborgen randen wilt weergeven/verbergen => weergeven.

capture.jpg
3 likes

Hallo

Een soortgelijke vraag:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/cache-les-arretes-interieur

3 likes

U kunt uw assemblageweergave altijd instellen op stippelranden en de componenten verbergen die u niet in die weergave wilt zien

2 likes

Dank je wel Glaffont,

Maar... Ik had deze oplossing geprobeerd, maar als ik scrol zoals in je screenshot: Show / Hide => heb ik alleen de optie "component verbergen"!

1 like

AH... Op welke versie zit je?

Kunt u uw plan opsturen of een bezichtiging beschikbaar stellen?

1 like

Solidworks 2015 SP5 Premie ...

@PL: Dit onderwerp gaat over Solidworks Composer ...

1 like

Om te voltooien wat @Bart zegt, kunt u weergeven in "Schijnbare verborgen lijnen" en vervolgens de regels selecteren die u niet interesseren, er met de rechtermuisknop op klikken => de regels verbergen

1 like

Ik ken deze methode goed om de lijnen te verbergen, maar het is oké als er maar een paar zijn...

Ik zou heel graag de optie willen hebben die Glaffond laat zien.

Zie de capture.png ter illustratie

capture.png

Hallo

Om de verborgen randen van een onderdeel weer te kunnen geven, moet u zich in de modus "verborgen regels verwijderd" bevinden. Als u zich in "schijnbare verborgen lijnen" bevindt, heeft u niet de optie "verborgen randen weergeven". Zie bijlage

montrer_les_aretes_cachees.jpg
1 like

Oké, zo werkt het. Sterker nog, het is het tegenovergestelde van wat ik wilde doen... Jammer, het is ingewikkelder dan alleen overbodige componenten te deselecteren!

+ Onmogelijk om deze handeling op meerdere componenten in 1 keer uit te voeren.

+ Kan niet met het frezen van subassemblages.

Bedankt.

Hallo

Als je het tegenovergestelde wilt doen, ga je naar de opties=> Layout=>Display Style en kies je standaard de posterstijl die je wilt.

Dan hoef je alleen de weergaven die je nodig hebt in de andere richting aan te passen.

Fijne dag.

Ik heb geprobeerd door de standaard weergavestijl in te stellen op "schijnbare verborgen lijnen". Het is dan onmogelijk om de stippellijnen voor een onderdeel of halffabrikaat te verbergen. Het werkt dus niet.

Hallo

Ik heb geprobeerd het om je te demonteren, dus ik zet mezelf in standaard in "schijnbare verborgen lijnen" en verander alleen de weergavestijl van mijn iso-weergave (maar het is hetzelfde voor de anderen). Ik heb het in de schaduw gezet.

Door met de linkermuisknop op de gewenste weergave te klikken, verschijnt de beheerder aan de linkerkant en in de weergavestijl kiest u degene die u wilt (zie bijlage)

Fijne dag.

style_daffichage.pdf