Afronding van de ribben in EP-leden

Hallo

Ik moet een van onze leveranciers een lid van het Europees Parlement sturen dat verschillende luchtnetwerken vertegenwoordigt en ik zou graag een manier vinden om al mijn ribben af te ronden tot 5 of zelfs 10 mm, maar ik heb niets gevonden dat aan mijn verwachtingen voldoet...

Is het mogelijk zonder de ribben te hoeven forceren?

Bedankt, cdt,

Joss

Hoi @Joss,

Ik kan niet al te veel ideeën vinden, je zou een afronding naar -1 moeten kunnen invullen (zoals op Excel, =afronding(x;-1) ), maar op SW kan ik het niet vinden.

Zou je geen manier hebben om het plan in m te zetten in plaats van mm?

U kunt direct handelen in de documenteigenschappen: Extra/Opties/Documenteigenschappen/Eenheid/Aangepast en het meetlint kiezen voor lengtes met een afronding van .1

Als u de maatinstellingen volgens de tekeningdefinitie heeft aangehouden, volgen al uw afmetingen.

Wat denk je?

2 likes

je moet de eenheden in meters zetten zoals Benoit zegt

Selecteer al je zijden en doe vervolgens zoals op de bijgevoegde afbeelding

cote.png
1 like

Om naar boven af te ronden op 5 of 10mm raad ik je aan om voor decimeters te gaan die je afrondt op 0,1

in principe rond je af op de honderdste, dus 10 mm =)

@Bart, ik weet niet hoe ik mijn eenheden in decimeters moet veranderen, want als ik naar Document Eigenschappen => Eenheden ga, bieden ze me alleen meters, centimeters of mm...

@Benoit, @Bart, Leuk idee om de eenheden te veranderen, ik had er niet over nagedacht :x, dus ik heb mijn eenheden in m gezet, afgerond op 0.01 klaar om af te ronden op de dichtstbijzijnde cm, het past bij mij, ik had liever afgerond op 0.005 klaar, maar ik las op andere forums dat het onmogelijk was, Daar neem ik genoegen mee^^

Bedankt!

Derien,

info om over te schakelen naar DM, het lijkt mij dat je naar het vak "Aangepast" moet gaan

De decimeter wordt niet aangeboden, alleen m, cm, mm. Aan de andere kant kun je "angstroms" plaatsen als je geïnteresseerd bent...

Ik ga naar Wiki, om te zien wat het is:)

Edit: voor de culturele pagina van de dag http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngstr%C3%B6m :)

1 like

Wauw! ^^

Als ik begin met citeren op 1 tiende van een miljardste van een meter, weet ik niet zeker of de leverancier de conversies graag zal doen;D

1 like

Hoi Joss;

Hier zou ik graag de afronding tot 5mm klaar willen gebruiken.

Is het je gelukt om rond te komen zonder van eenheid te hoeven wisselen?

Of heb je sindsdien een andere manier gevonden?

Bij voorbaat dank

Het lijkt mij dat je via de cijfers achter de komma kunt afronden

tot het aantal cijfers achter de komma

dus ofwel 1 mm ofwel 10 mm

voor een algemene offerte in meters

@+ ;-)

Hallo fpinheiro, nee, ik bleef op de methode voor het wijzigen van eenheden, onmogelijk om af te ronden op 5 mm klaar op Solidworks, tenzij je de ribben forceert

Ik ben er ook in geïnteresseerd, maar ik wil in millimeters blijven, anders ben ik bang om het onderdeel op de verkeerde schaal te ontvangen :p, er zou een optie nodig zijn als: "12." om af te ronden op de dichtstbijzijnde tien... Een formule tussen aanhalingstekens werkt niet... Misschien een macro?