Ik moet een van onze leveranciers een lid van het Europees Parlement sturen dat verschillende luchtnetwerken vertegenwoordigt en ik zou graag een manier vinden om al mijn ribben af te ronden tot 5 of zelfs 10 mm, maar ik heb niets gevonden dat aan mijn verwachtingen voldoet...
Is het mogelijk zonder de ribben te hoeven forceren?
Ik kan niet al te veel ideeën vinden, je zou een afronding naar -1 moeten kunnen invullen (zoals op Excel, =afronding(x;-1) ), maar op SW kan ik het niet vinden.
Zou je geen manier hebben om het plan in m te zetten in plaats van mm?
U kunt direct handelen in de documenteigenschappen: Extra/Opties/Documenteigenschappen/Eenheid/Aangepast en het meetlint kiezen voor lengtes met een afronding van .1
Als u de maatinstellingen volgens de tekeningdefinitie heeft aangehouden, volgen al uw afmetingen.
@Bart, ik weet niet hoe ik mijn eenheden in decimeters moet veranderen, want als ik naar Document Eigenschappen => Eenheden ga, bieden ze me alleen meters, centimeters of mm...
@Benoit, @Bart, Leuk idee om de eenheden te veranderen, ik had er niet over nagedacht :x, dus ik heb mijn eenheden in m gezet, afgerond op 0.01 klaar om af te ronden op de dichtstbijzijnde cm, het past bij mij, ik had liever afgerond op 0.005 klaar, maar ik las op andere forums dat het onmogelijk was, Daar neem ik genoegen mee^^
Hallo fpinheiro, nee, ik bleef op de methode voor het wijzigen van eenheden, onmogelijk om af te ronden op 5 mm klaar op Solidworks, tenzij je de ribben forceert
Ik ben er ook in geïnteresseerd, maar ik wil in millimeters blijven, anders ben ik bang om het onderdeel op de verkeerde schaal te ontvangen :p, er zou een optie nodig zijn als: "12." om af te ronden op de dichtstbijzijnde tien... Een formule tussen aanhalingstekens werkt niet... Misschien een macro?