Hallo
Ik wil graag weten hoe ik een waarde in de lijst met gelaste onderdelen kan afronden?
In mijn onderstaande voorbeeld, rond de 149.9999 af op 150
Nou, het is een feit dat het een bug is, want in mijn schets is het 150, maar dit probleem komt vaak bij me terug bij het vouwen van plaatwerk, omdat solidworks de uitgevouwen lengte berekent die vaak willekeurig is na de komma en onmogelijk af te ronden ...
Het probleem is dat in mijn plan deze dimensie wordt weergegeven zoals hij is
Ik heb natuurlijk geprobeerd om de precisie overal in de opties te veranderen, maar geen van hen heeft enig effect op de lijst met gesoldeerde onderdelen
Het is maar een detail, maar het irriteert me om niet te vinden of iemand de oplossing heeft, bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Hallo
Een suggestie: Selecteer voor de eigenschap " Breedte plaatlengte " in plaats van te verwijzen naar SW-Plaatlengtebreedte de bijbehorende afmeting van 150.
Kijk wat er gebeurt.
We zijn het ermee eens: dit is een (mogelijke) workaround, niet DE oplossing voor het probleem.
Ja precies, en zoals ik al zei, ik heb dit probleem vooral voor de lengte van ongevouwen plaatwerk, en er is geen afmeting om te selecteren
Hallo;
Normaal gesproken worden de nauwkeurigheden en decimalen ingesteld in de documentopties onder:
Maar aangezien het een lijst met gelaste onderdelen is, denk ik dat het nodig is om deze te verwijderen en vervolgens bij te werken om de kleinste verandering te zien.
…
Ik vond wat interessante informatie tijdens het surfen op internet (hoewel borderline off-topic):
1 like
Heel goed gezien, dat was het! In mijn geval waren de decimalen in de lengteregel .123456
Ik zou er nooit aan hebben gedacht om in untiés te gaan kijken...
De onderdelenlijst moet immers worden verwijderd en teruggeplaatst
Hartelijk dank
1 like