Item Gelaste onderdelenlijst, zonder enige functies?

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met Solidorks, op een mechanisch gelaste assemblage.

Ik heb buizen toegevoegd en ze hebben geen eigenschappen die verband houden met de profiellijst zoals de andere die eerder zijn gemaakt.

Ik heb 2 stuks buizen (maar toch identiek aan de anderen, overal 40x40x2 buis), maar zonder eigenschappen van lengtes of iets anders... Dit is een probleem voor mijn nomenclatuur, want er wordt natuurlijk niets ingevuld.
Ik zie dat deze 2 delen (de laatste 2 in de lijst), niet hetzelfde pictogram vooraan hebben.. (zie bijgevoegde afbeelding).

capture.jpg

Goedemorgen

Als er een bestand is, is het dat solidworks heeft gegroepeerd op type profiel.

Ik heb geen toegang tot solidworks, dus ik zal je de info uit mijn hoofd geven

Mogelijkheid om de eigenschappen van de map te zien, via een eigenschap met de rechtermuisknop.

De eigenschap zijwandlengte moet normaal worden gemaakt 

Cdlt

2 likes

Hallo YP69,

En inderdaad, dit is hoe we te werk moeten gaan...

@+.

AR

Bijgevoegd zijn de gevraagde opnames.

Het is echter hetzelfde profiel van dezelfde bibliotheek....

capture1.jpg

en hieronder afbeelding van wat ik zou moeten vinden

capture2.jpg

U kunt de lengtevariabele toevoegen aan uw map met gelaste items

Anders is het mogelijk om de map te verwijderen om alleen gelaste items te hebben. Klik op map en  verwijder

Er is een optie die bestaat in solidworks om al dan niet gelaste itemmappen te maken

1 like

Als ik de map in de boom verwijder, wordt er een map voor mij gemaakt en wordt deze aan het einde opnieuw geplaatst.
Waarom heb ik al een pictogram verschil??

Ik heb een goede beheersing van gelaste constructies en hun eigenschappen, maar hier geef ik toe, iets ontgaat me....

Zelfde profiel en niet dezelfde eigenschappen....

en ik heb geen toegang tot eigendommen, of het nu LENGTE is of iets anders ....

Hallo

Heeft u geprobeerd uw lijst bij te werken (rechtsklikken/bijwerken)?

Vriendelijke groeten

cs.png
2 likes

Het is in automatische update, dus het probleem komt daar niet vandaan ...

Hallo

OK, maar soms moet je nog steeds op "Bijwerken" klikken, zelfs als de "Automatische update" is aangevinkt.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik heb het vinkje uitgezet en het opgehaald, maar niets hielp.

Hallo beginner85,

In de nomenclatuur van de mechanisch gelaste, is er, elke keer dat u uw profielbibliotheek niet gebruikt, dus er is een map gemaakt, u voegt bijvoorbeeld een plat plaatwerk toe aan uw mechanisch gelaste, dus u breidt de map uit met de rechtermuisknop en u komt in een ander venster weer onder een kleine tabel en daar heeft u alle mogelijkheden voor uw tekstinvoer, en voeg je lengte toe door op de juiste afmeting te klikken, zodat je een goede nomenclatuur krijgt, ik kan geen screenshot maken omdat mijn pc wordt verwerkt.

Met vriendelijke groet, houd me op de hoogte, en zodra ik kan maak ik screenshots voor je.

Succes @+.

AR.