Artikelen

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje geheugen refresh op Inventor.

Ik wil graag het aantal items in mijn idw aanpassen. Standaard heb ik het onderdeelnummer (1,2,3...) en moet ik deze nummering automatisch vervangen door een aangepaste eigenschap (die ik op het onderdeel heb doorgegeven).

Ik kan me het proces niet herinneren, als iemand me eraan zou kunnen herinneren.

Bedankt

Hallo

Ik begreep niet echt wat je wilde doen, maar ik denk dat dit adres je zou moeten helpen.

Ik heb geen tijd gehad om in detail te kijken, maar als ik een beetje tijd heb, zou ik het opnieuw beoordelen. 

http://wikihelp.autodesk.com/Inventor/fra/2012/Help/0073-Autodesk73/0684-Collabor684/0710-Design_A710/0714-iPropri%C3%A9714

Vriendelijke groeten

Bastien

Hallo Bastien,

Bedankt voor de link, maar dat is niet wat ik wil. Ik zal proberen duidelijker te zijn.

In een tekening, wanneer ik de onderdelen registreer (bubbel), wordt standaard het nummer van de onderdelen weergegeven.

Wat ik graag zou willen, is dat in plaats van dit nummer, wanneer ik mijn bubbel doe, er een aangepaste eigenschap is die we in elk van onze kamers invullen.

Ik weet dat het mogelijk is, maar ik weet niet meer hoe (mijn gebruik van Inventor is niet dagelijks en ik loop een beetje achter)

1 like

OK

Dus ik denk dat je in de eigenschappen van je bubbel kunt kiezen om iets anders weer te geven dan het nummer (zie jpg bijgevoegd), aan de andere kant is het de moeite waard om te kijken of je de aangepaste eigenschap kunt kiezen die je invult.

u kunt het openen met de rechtermuisknop op uw pijl (ballon) "wijzigingen van de indicaties".

Vriendelijke groeten

Bastien

sans_titre_1.jpg

Het lijkt mij dat je ook naar de stijlmanager van het plan kunt gaan en dat er in "gidsen" verschillende kolommen zijn, waarvan er één je in staat stelt om te definiëren welke eigenschap voor bubbel moet worden gebruikt.

Ik denk ook dat je ook door de Vault kunt gaan, maar daar ben je niet bekend genoeg met Inventor om de procedure te beschrijven.

1 like

Bedankt voor je antwoorden, ze hebben me veel geholpen.

Ik ga het beste antwoord geven aan Bastien, voor zijn reactievermogen. De antwoorden zijn van kwaliteit, maar je moet een keuze maken :-)

Bedankt

1 like