Lasaspecten - SolidWorks

Hallo

In een SolidWorks-tekening zou ik graag een laslook rond een cilindrische vorm willen plaatsen, maar niet aan de hele omtrek.

Bij het tekenen van het opzetstuk wil ik dat het lasaspect niet onderaan bij mijn rib aanwezig is.

Maar als ik "Gedeeltelijke lengte" aanvinkt, begint het eerste punt op het kwart aan de rechterkant en wil het niet naar beneden.

Weet iemand hoe dit probleem aan te pakken?

00.jpg

Hallo

Lasnaden zijn erg grillig, de gemakkelijkste manier voor naden als deze is om ze in 3D te maken of om een annotatie te plaatsen... of de 2.

In 2014 lukte het me niet om te lassen...

Hallo

Mamaille als je ons vasthoudt....

Door een cirkelvormige herhaling te maken van een boog van een cirkel (middelpunt, het midden van je buis en straal Ø/2) door de eerste boog aan het ene uiteinde te plaatsen en de hoek tot het aankomstpunt te meten, kun je iets maken dat lijkt op een cirkelvormige lasrups (zie bijlage).

sans_titre.png
1 like

Hallo

Ik denk dat dit normaal is omdat het een gesloten omtrek (cirkel) is.

Omdat het een rib is, kun je hem op de 1μ buis passen. Zie afbeelding PJ.

soudure.png

Hallo

In SW 2015 wordt het heel eenvoudig om dit te doen, omdat het nu mogelijk is om een enkele snijkant te gebruiken om lassen te maken (lassen aan de rand van de opening van een huls bijvoorbeeld).

Dus in jouw geval werkt het prima.

@+

soudure.jpg
1 like

Hallo Coyote,

Probeer het eens met een tangensvorm Zie afbeelding PJ.

Omdat je cirkel in tweeën wordt gedeeld door de rechthoek.

soudure_tg.png

In dit geval moet er op de gewenste plaats een scheidingslijn worden gemaakt om de rand naar wens te begrenzen.

@+

soudure_2.jpg

@PL: niet erg voor de hand liggend

@Frédéric: Ik wil het soldeeraspectgereedschap onder de knie krijgen om de grenzen ervan te kennen.

@BEB: inderdaad, ik heb een gesloten omtrek maar de rib passeert voor de las, vandaar het feit dat ik een bepaalde weergave wil, aangezien SW het niet-zichtbare deel van de las niet verbergt.

@Coyote: bedankt voor de info! Dus ik wacht tot de SW2015-versie wordt uitgebracht om te zien of ik het beter kan doen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!