Adaptieve stiksels

Hallo

Dat is mijn probleem,

Ik ben op zoek naar een douchebak om te passen aan de beschikbare ruimte in mijn kamer.

Laat het me uitleggen:

Ik heb standaard douchebakken die 15 verschillende refs kunnen bevatten. Dus heb ik een subassemblage gemaakt waarin het dienblad zich bevindt , evenals het frame en de plint. Ik heb een familie van kamers gemaakt, zodat ik de grootte van mijn prullenbak kon kiezen.

Ik wil nu deze subassemblage in mijn eindassemblage invoegen en de selectie van de lade automatisch maken door alleen de afmetingen van mijn onderdeel (lengte, breedte, hoogte) te wijzigen.

Hoe kan ik dat doen?

Bij voorbaat dank

Door een familietabel te maken (die slechts één lid zal hebben), door het Excel-blad te bewerken, kunt u de juiste configuratie kiezen via klassieke formules.

2 likes

Dank u voor uw antwoord,

Kunt u echter preciezer zijn , wat bedoelt u met 1 enkel lid?

Ik begin met de families van onderdelen, heb je een voorbeeld?

De onderdeelfamilie is een indeling waarmee u configuraties via Excel kunt beheren, hetzij omdat er veel configuraties zijn, hetzij omdat u formules moet gebruiken, zoals u doet.
Als je de configuraties kent, ken je de familietabellen bijna.

1 like

Hallo!

Kijk eens naar de DriveWorks-technologie!

Ter info, DriveWorksXpress is gratis.

https://www.youtube.com/watch?v=RarYQb-aEp4

Ik begreep hoe de configuraties en de artikelfamilie werken in een bestandsonderdeel.

Mijn probleem is voor mijn eindmontage, ik zou er graag een familie van onderdelen in willen maken en de configuraties van de verschillende bestandsonderdelen die deze assemblage vormen, gaan halen.

Dat kan ik niet...